pátek 4. března 2022

Jak si udržet zdravé množství kosmetických zásob a jak kosmetiku správně skladovat?

Minule jsem vám ukázala své zkrášlovací místo, kde se věnuji zkrášlování i péči o pleť a tělo. Článek s kosmetickým stolkem měl od vás poměrně kladné ohlasy a za to moc děkuji – článek k zobrazení ZDE. Proto jsem pro vás dnes připravila další článek na téma skladování kosmetiky.


Můj kosmetický stolek dobře už znáte z minulého článku. To co na něm najdete vám pak většinou představuji i ve svých recenzích. Pokud si pamatujete minulý článek, můžete si všimnou, že pár produktů ubylo a pár přibylo. Snažím se vždy spotřebovat nejdříve produkty, které mám a až následně kupovat další nové kousky.


Jak nemít příliš zbytečných produktů?

Kosmetické produkty vždy nakupujte postupně dle toho, co vám dochází. Nenechte se zlákat zbytečnými slevami a akcemi, volte naopak kvalitnější a mnohdy i dražší kosmetiku. Místo několika levnějších make-upů zvolte jeden více kvalitní, stejně tak pracujte i s dalšími kosmetickými produkty.


Jak můžete vidět organizéry jsou pro mě základ. Zde ukázka mých denně používaných produktů. Myslím si, že ani rtěnek a dalších přípravků nemám moc. Vše se snažím udržet v normě. Pokud bych vám měla doporučit jeden produkt z této fotografie o kterém jsem na blogu ještě nemluvila, pak určitě vyzkoušejte Dermacol Matt Control zmatňující báze pod make-up.

Produkty, které používám méně, schovávám v šuplíku. Snažím se i tam udržovat pořádek, ale posledně se mi tam vysypaly oční stíny z vedlejší paletky... nicméně jsem vám chtěla zachytit rozdělení štětců, paletek a dalších produktů (sponečka se vloudila omylem :D). Obecně můžete vidět produkty levnější značky FREEDOM, kterou jsem si především kvůli ceně velmi oblíbila. Paletku využívám pouze příležitostně a na mé účely stačí, pokud tedy také hledáte levnější a dobré kosmetické produkty či pomůcky můžete vyzkoušet právě tuto značku.

Je na čase starší kosmetiku opustit… myslete na exspiraci

Udělejte si jednou za čas chvíli a projděte veškeré kosmetické produkty i příslušenství. Vytřiďte si několik hromádek, které rozdělíte minimálně na tři skupiny 1. používám 2. daruji 3. vyloučím/vyhodím/recykluji. Díky rozdělení si uvědomíte, co používáte a jakou kosmetiku či příslušenství můžete darovat (zamezíte tím, že by se produkt vyhodil. Vždy ovšem darujte produkty čisté a v dobré kondici), někdy je i na čase se s produkty rozloučit úplně, pokud se dají recyklovat určitě recyklujte.


Košík s krémy, nůžkami a BB krémem denně využívám. Skladování v košíku je praktické a zároveň udržuje produkty poměrně srovnané. Vlevo na fotografii také kulatý kartáč na vlasy a pomůcka na masáž hlavy (ano, jednou za rok to opravdu použiju). Jako největšího oblíbence z této fotografie bych určitě vyhlásila pleťový olej WELEDA ALMOND.


Jak kosmetiku spotřebovávám a jak jí uchovávám?

Můj kosmetický stolek jste už viděli, a právě tam mám i většinu svých kosmetických i dalších produktů. Stolek mám v ložnici, kde udržujeme poměrně chlad, aby se nám doma dobře spalo, právě z toho důvodu si myslím, že i kosmetika je tam v poměrně dobrých podmínkách.

Dávám si také pozor na to abych neměla příliš zbytečných produktů. Dříve se mi často stávalo, že se mi kupily produkty, které mi nevyhovovaly nebo které jsem dostávala darem a bylo mi líto je vyhodit. Nyní jednou za čas produkty třídím a posílám dále (především mamce, tetě, sestřenici a také kamarádkám). Mám pak radost z toho, že jsou produkty dále využity a jen neleží a nekazí se.

Další věc, na kterou si dávám pozor je to, jak dlouho daný produkt mám otevřený. Zejména u produktů na obličej, rty a případně ještě další citlivé oblasti se snažím produkt nemít otevřen dlouho čili snažím se ho spotřebovat co nejdříve a dávám si také pozor na hygienické podmínky u produktů, kde dávám prsty (zejména krémy, balzámy atd.). Právě tyto produkty jsou náchylnější a často se v nich mohou množit bakterie, které by nám následně na pleti či rtech mohly nadělat více neplechy než užitku.


I make-upy a pudry se snažím držet na uzdě, obvykle mám doma v zásobě vždy maximálně dva make-upy i pudry (z toho jeden nosím v kabelce) a také BB krém, který využívám na dny, kdy se mi nechce pleť zbytečně zatěžovat. Musím i podotknout, že jsem si velmi oblíbila korektor, který je součástí make-upu Dermacol Caviar Long Stay - dlouhotrvající make-up s výtažky z kaviáru a zdokonalující korektor.


Produkty z koupelny vyžadují také pozornost

Ačkoliv mám většinu věcí v ložnici na kosmetickém stolku sem tam si přesunu nějaký ten produkt do koupelny. Nezapomínejte, že právě v koupelně mohou být náhlé změny teplot a také nárazová vlhkost. Proto doporučuji jakékoliv produkty náchylné na teplotu skladovat v jiných místnostech.

Myslete také na běžné sprchové gely, šampony a čistící produkty na pleť. I ty by měly být uchovávány v suchu jinak se třeba na spodní části může nenápadně tvořit plíseň. Jednou za čas proto procházejte kosmetické produkty i v koupelně, nezapomeňte třeba také péči věnovat i produktům jako jsou paletky s očními stíny, štětce, kartáčky, pilníky, laky na nehty, potřeby na pedikúru, speciální zdravotní masti atd.


Bižuterie vs kvalitní ocel a dražší kovy

My ženy hold občas nejsme schopny odolat nějakému doplňku do kterého se ihned zamilujeme. Pokud se nám doma válí ovšem plno šperků, které ani nejsme schopny unosit není to určitě správně. Proto zvažte vždy při nákupu nových doplňků, zda není lepší zvolit dražší kovy nebo kvalitní chirurgickou ocel. 

 

Dáváte si pozor na to, jak dlouho máte kosmetiku otevřenou a jak jí skladujete?

16 komentářů

  1. Já kosmetiku pravidelně třídím a postupně používám méně a méně produktů :) Nikdy mě ale nenapadlo, že by některé produkty nebylo vhodné mít uskladněné v koupelně, budu se muset na to více podívat :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj,
      třeba kosmetika jako jsou krémy, rtěnky atd. mohou prudkými změnami, které jsou v koupelně docela trpět. :)

      Vymazat
  2. Nevím, jestli vyloženě kosmetiku skladuji dobře, ale mám na ni také košíčky a vše mám v koupelně :-) Nemám té kosmetiky nějak moc, takže mi zabere jen jeden košíček. Ovšem ujíždím si na rtěnkách, ty zabírají půlku košíčku :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Já kosmetiky mám naprosto minimum. :D Používám jen na čištění pleti, tužku na obočí a řasenku. :D

    OdpovědětVymazat
  4. Já mám kosmetiky opravdu hodně a daří se mi zásoby redukovat. Díky spolupracím mám kosmetiky opravdu mnoho, avšak i sama chci vyzkoušet něco nového, takže se občas neubráním a něco pořídím. Nicméně snažím se, aby mi kosmetika neprošla a vše spotřebovávám do doby expirace :)

    OdpovědětVymazat
  5. Mé kosmetické zásoby co si sama koupím jsou opravdu skromné. Jediné, co se mi doma hromadí je darovaná kosmetika k narozeninám/Vánocům. Já ji prostě takovou spotřebu nemám a moc nevím, co s takovými výrobky. 🙈 Ale článek fakt super 👍

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  6. Dobré téma na článek a moc hezky napsáno. V podstatě to mám stejně, kupuji až když mi daný produkt dochází, případně v akci, když vím, že v blízké době dojde a preferuji kvalitu před kvantitou a to hold někdy stojí více. Ale říkám si, že péče sama o sebe nebo i jen o mou pleť za to stojí a třeba mi to pomůže vyhnout se nějakým zkrášlujícím zákrokům v budoucnu. Obvykle kupuju jen to, co už znám nebo jsem mohla vyzkoušet, ale dříve jsem také hodně darovala mamce, ta byla vždy za vše ráda.

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to je bomba. Mám také kosmetický stůl, ale slouží jako odkladiště. Já se prostě večer nedokážu dokopat k tomu, abych si tam sedla a třeba se odlíčila. Ráno se maluji tak, abych nebudila přítele :-D takže je stůl zatím naprd.

    OdpovědětVymazat
  8. Pěkný článek, já s tímhle nemám moc problém, protože jak píšeš, kupuju vše až když mi to dochází, nemám ani v zásobě žádný makeup krom toho, co používám - přebytek mám možná jen rtěnek, ale tam mám zase různé odstíny a nikdy nevím, na který budu mít větší chuť žejo, to je tak jediný v čem se nechám zlákat v obchodech, když jsou ty slevy :D Nebo jsem se tím nechávala zlákat v minulosti, teď jsem rtěnky vůbec nenosila kvůli rouškám, ale vypadá to, že budu moct zase začít brzy.

    OdpovědětVymazat
  9. Máš moc hezký systém uložení věcí, sama bych si v kosmetice potřebovala udělat pořádek a vše lépe zorganizovat. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Dobrý článek. Malé košíčky jsou na ukládání a přehlednost nejlepší. Ale sama jsem se teď po Vánocích ocitla v takovém obležení kosmetiky - tak to bude chtít také nějak minimalizovat.

    OdpovědětVymazat
  11. Přínosný článek, spoustu informací co se hodí, věřím že každá slečna, dívka, dáma má doma spoustu otevřených produktů a šminek a rady ocení

    OdpovědětVymazat
  12. Tyjo já měla ale strašný problém s velkým množstvím kosmetiky, co nepoužívám. Před rokem a kousek jsem to utnula, protřídila, většinu vyházela a co bylo ok jsem darovala mamce. Teď mám takové pravidlo, že dokud nepotřebuju produkty, které aktuálně mám, tak si nové nebudu kupovat, jinak se to bude zas hromadit :D

    OdpovědětVymazat
  13. Mám hodně pečující a tělové kosmetiky, té dekorativní minimum. Stačí mi jen řasenka, oční stíny a čeho mám opravdu hodně, jsou balzámy na rty :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Tohle by si mělo číst mé mladší já a vzít k srdci. Jako starší se tímto snažím řídit. Kosmetiku jsem dost omezila, i když spustu starší se mi zde válí... Nicméně se snažím co nejdříve spotřebovat. Upřímně blbý je, že na takové produkty není speciální koš na třídění. Protože.pak.se to válí v přírodě. Myslím tím speciálně na kosmetiku, třeba i bizu...

    somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  15. Moc hezký (a užitečný) článek.

    Já moc kosmetiky nemám a naštěstí tak nemusím moc vyhazovat prošlé kousky, většinou je stačím jakž takž spotřebovat...

    Co se týká nákupů do zásoby, které moc nedoporučuješ, u některých věcí se to dle mě naopak vyplatí. Třeba micelární vody - těch já mám docela velkou spotřebu, a tak když je na nějakou sleva, ráda koupím do zásoby. :)

    Ela

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář!

Calistka. Theme by STS.