pondělí 17. července 2023

Moje kuchyň – doplňky, KOMBUCHA a pár dalších novinek

Obvykle nejsem moc sdílný člověk, tentokrát jsem si pro Vás ovšem připravila další článek, který se týká mé domácnosti, a to konkrétně mé kuchyně. Jednou jsem vám již dala nahlédnout do mé ložnice, předsíně, ale viděli jste třeba také můj kosmetický stoleček a dnes to zase bude něco jiného! Bude to kuchyně! Kuchyň, kterou mám jsem v posledních dnech vybavila pár novinkami a také jsem se zaměřila na organizaci jednotlivých věcí, které v kuchyni mám. Proto jsem si říkala, že bych vám to mohla ukázat také v novém článku.


Nové doplňky do kuchyně s motivem včel

Utěrek mám doma poměrně dost, ale co si budeme… po čase to už není ono. Jedna je mírně ohořelá, druhá má v sobě díru a z dalších čouhají nitky?! Znáte to taky? Díky třídění šatníku jsem si říkala, že protřídím také utěrky a ručníky. Při třídění jsem si pak říkala, že je zase na čase pořídit pár nových utěrek. Do kuchyně jsem chtěla vnést zároveň trochu letní nálady, a tak jsem šla po dekoru VČEL. Byť jsem se velmi dlouho rozhodovala mezi motivem slepiček a včel, nakonec jsem šla cestou hmyzu, který v poslední době velmi, ale opravdu velmi obdivuji. Obecně mi tématika úlů, chování včel nebo zpracovávání medu přijde velmi zajímavá. Utěrky i chňapka jsou vyrobeny ze 100 % bavlny a já jsem úplně nadšená, jak jsem se pro včelí vzor nadchnula! Velmi se mi líbí!


 

Novou chňapku a utěrky jsem do kuchyně potřebovala už dlouho. Rozhodovala jsem se mezi motivem včel a slepiček. Co nakonec vyhrálo, můžete vidět sami.

Včely jsou pro mě velmi sympatickým přírodním motivem a pro planetu jsou velmi důležité. Stejně jako téma včel o kterém se v poslední době stále více mluví.

Utěrky bych ráda využila zejména na KOMBUCHU, kterou jsem si v poslední době začala dělat sama doma. 

Oba produkty jsou z velmi příjemného materiálu a včelky na nich vypadají úplně jako živé! Pokud nemáte rádi včely, pak samozřejmě chápu, že z těchto doplňků asi nebudete stejně nadšení jako já.

A tady již můžete vidět, kde a jak věším tyto doplňky. Vždy se snažím je pověsit je zpět na věšáky aby v kuchyni nebyl nepořádek.


Třídění a organizace nožů, vařeček, naběraček aj.

Jelikož bydlím v bytě mám pouze menší kuchyňskou linku. Je tak jasné, že úložného místa tam moc nemám, ale o to důležitější mi přijde redukovat množství doplňků, které mám. Nedávno jsem tak vytáhla jeden z košíků, který mám v šuplíku a kde mám různé pomůcky (naběračky, vařečky…) a vrhla jsem se na třídění. Vedle košíků ovšem ukládám nože, což není a nikdy ani nebylo zrovna praktické a bezpečné. Dlouho jsem ovšem nemohla sehnat žádný praktický a estetický organizér na nože. Zároveň jsem nechtěla, aby mi blok na nože zabíral na lince hodně místa, ačkoliv to docela trvalo po pěti letech jsem si konečně vybrala! Nože mám nyní konečně hned po ruce, jsou bezpečně uloženy a tolik se netupí jako když byly hozené v šuplíku, kde se o sebe otíraly. Zároveň se mi doma za těch pár let sešlo několik nožů od těch levnějších po ty lepší. Proto jsem nože, které už nebyly zrovna dobré dala pryč. Přeci jen, jak se říká… tupým nožem se člověk mnohdy pořeže daleko rychleji a více.


 

Stojan na nože jsem potřebovala už dlouho, myslím, že s tímto budu velmi spokojená a vydrží mi v domácnosti opravdu dlouho. Je velmi bytelný a provedení je skutečně kvalitní, což je ostatně u takového produktu žádoucí.  Líbí se mi svým designem, vleze se do něj spoustu nožů a nezabírá až tolik místa.

Jedna z mých KOMBUCH, můj oblíbený šefkuchař jako MINUTKA a nový stojan na nože! O bloku na nože jsem uvažovala hodně dlouho a vybrat nějaký, který by se mi skutečně líbil byl docela oříšek.

Ve stojanu je klasická výplň, která se používá. Já ve stojanu mám své 4 oblíbené nože.

Ano přiznám se... celou mou kuchyň aktuálně ovládla KOMBUCHA a jak můžete vidět nové utěrky se včeličkami se velmi hodí, protože kombucha se uzavírá pouze plátýnkem aby měla dostatek vzduchu. 

Bylo by opravdu krásné mít čistou kuchyňskou linku, jen s takto vychytanými detaily, ale bohužel jiné místo na KOMBUCHU zatím nemám. Tady byla kombucha zrovna ve fázi přípravy, tak jsem vám alespoň vyfotila stojan na nože s mým oblíbeným kávovníkem, kterému se v kuchyni v poslední době docela daří!

Nový odkapávač na nádobí

Abych se k něčemu přiznala… ne vždy se mi chce utírat nádobí, tuto činnost dokonce naprosto nesnáším a mám to tak již od mala… Utírání nádobí mě prostě moc nebaví a tuto činnost většinou považuji za ztrátu času. Proto mou kuchyň „hyzdí“ odkapávač na nádobí. Nově jsem si ovšem pořídila hezký odkapávač v černé barvě. Poprvé mám takto vysoký odkapávač a jsem s ním velmi spokojená. Rozhodně vypadá lépe než plastové odkapávače. Jen polička na příbory je místy trochu nepraktická, sem tam jí projde nějaké brčko či podobně. Odkapávač jsem záměrně volila v černé barvě, aby ladil s černou mísou na ovoce ve tvaru hrušky, kde odkládám ovoce i zeleninu. Vždy si dávám za cíl mít dostatek ovoce ať už jsou to jablíčka, banány nebo jiné druhy dle sezóny. Do hrušky odkládám také rajčata, která se mi neosvědčilo skladovat v lednici. Hrušku mám již poměrně dlouho a nevím tedy zda bych si jí pořídila znovu, je poměrně nepraktická, ale zase vypadá hezky!?



Ano přiznávám se... mám doma odkapávač, protože mě opravdu nebaví utírat nádobí.

Namísto obyčejných nehezkých plastových odkapávačů jsem si nyní pořídila tento kovový a jsem velmi spokojena. Vizuálně vypadá v kuchyni rozhodně lépe než jeho plastoví předchůdci.

Pokud nemáte u dřezu odkapávací plochu, pak můžete využít tácek, který je odkapávače součástí. Pro mě je použití tácku ovšem zbytečné.


Čistota kuchyně a pár mých tipů

  • Opravdu nejsou houbičky jako houbičky. Kvalitní houbička na nádobí třeba od značky Vileda vám vydrží mnohem déle a mnohem lépe se s ní také pracuje. Značku Vileda mohu určitě doporučit, mám od nich i mop a je velmi dobrý. Zkoušela jsem také hadříky a nemohu jim rovněž nic vytknout.
  • Kuchyňské nástroje ve formě eklektických pomocníků jsou skvělé, ale je třeba je nakupovat s rozumem a uvážením… třeba waflovač jsem použila pouze dvakrát, doma ho mám asi dva roky? Je na čase ho tedy prodat…
  • Na uklízení, umývání a další hacky lze použít také běžně dostupné prostředky jako ocet, jedlou sodu nebo kyselinu citronovou. Aktuálně se učím třeba, jak vhodně používat BÍLÝ OCET. V brzké době se chystám na vymytí lednice a co vy?
  • Nenakupujte do zásoby… toto si opakuji stále. Snad se mi to už i pomalu začíná dařit… pokud to máte stejně jako já, dejte si pozor na ohrožené exspirace, ale také zbytečné nadzásoby, které vám zabírají prostor (často nakupuji do zásoby produkty na praní, mytí a také ústní hygienu). Veškeré nakupování „do zásoby“ je ovšem naprosto zbytečné. 


A jak to s kuchyní máte vy? Co máte v kuchyni nejraději a jaké spotřebiče či věci využíváte nejčastěji? Zajímalo by vás více o mé práci s KOMBUCHOU, mám pro vás na toto téma připravit článek?

22 komentářů

  1. Moc hezký článek, Calistko! Kuchyň je srdce domu, mám ji ráda zabydlenou, takové ty mramorové laboratoře - to není nic pro mě. I když se pochopitelně zvažuji každý kousek, není nafukovací a nechci stále uklízet. Mám ráda čisté sklo a býlí porcelán, k tomu je pár kousků ladící s aktuální sezónou. Špalek na nože mám už roky, dřevěný, vyrobil mi ho tchán. Je to hezká památka na něj. Moc se mi líbí tvé včeličky - Marks and Spencer, myslím, že.
    Měj hezké letní dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Včeličky jsou z Bonami, ale je možné, že Marks and Spencer je má také. :) Tam jsem dlouho nebyla, tak ani moc netuším, co zrovna nabízejí.

      Vymazat
  2. Já nakupování do zásoby nezavrhuji - je spousta věcí, které dlouho vydrží a nekazí se a ty kupuju ve slevách (ne že bych obíhala supermarkety podle letáků, ale když jdeme nakupovat a vidím třeba gel na praní v akci, tak ho vezmu). Jen to chce s rozumem a úměrně skladovacím prostorám :). Jinak dodržuju pořádek v lednici, kdy věci, kterým se blíží konec doby spotřeby jsou vpředu, později nakoupené narovnané za nimi. A dávám věci pořád na stejná místa (takže se mi nestává, že bych našla prošlý jogurt zastrčený za majolkou a načatými okurkami).
    Jinak taky nemám ráda utírání nádobí - klidně ho hromadu umyju, ale utírání a uklízení raději přenechám někomu jinému (tj. manželovi :D)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš šikovného manžela tedy! :D :) Ale je super, když se na domácích pracích podílí oba nebo všichni členové rodiny. Myslím, že to všichni obývají a všichni to chtějí mít hezké, tak se mají také všichni zapojit. :)

      Vymazat
  3. Moc se mi líbí chňapky a utěrky :). Kombuchu jsem nezkoušela dělat (jen jsem zkusila kupovanou), ale ještě nedávno jsem si dělala vodní kefíry z Tibi krystalků :). Jinak super tipy, s těmi el. spotřebiči naprosto souhlasím! S vaflovačem to mám stejně :D.

    OdpovědětVymazat
  4. Jé, moc se mi líbí ten motiv včeliček :-) Hezké věci sis pořídila. Já teď koupila zdobící sáček a pokaždé, když vidím kuchyň a doplňky, hned mám chuť zrekonstruovat, ale bohužel to ještě nejde :-D

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, já vlastní kuchyň nemám tím, že bydlíme u přítele rodičů. Nicméně v tchýni kuchyni jsem se naučila vařit, teď má už nějaký cca rok novou a já určitě vím, že nechci plynovou varnou sklokeramickou desku, protože jak jsou tam vystouplé ty hořáky, tak to čistit to mi vždycky tečou nervy. Nehledě na to, že do baráku co budeme mít plyn ani přivedený není a výhledově nebude. Nevím zda vůbec zezačátku budeme mít kuchyň v nějakém ideálním stavu, záleží jak budou penízky, přeci jen koupelna bude asi větší priorita, kdežto jídlo si člověk udělá i na dvouplotýnkovém přenosném vařiči.

    OdpovědětVymazat
  6. Calistko zdravím. V kuchyni trávím dost času, máme ji hodně velikou a zařízenou podle mých představ, protože přeci jenom tam vařím já. Mám ráda pořádek, vše musí mít své místo... Na utěrky jsem taky ujetá, mám jich spoustu. Tvoje včeličkové se mi moc líbí, ale zrovna tak by u mě obstály i ty se slepičkama :o). A téma kombucha mě zajímá, je i moje oblíbená. Měj se hezky, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj, utěrky se mi moc líbí, asi bych spíš volila slepičky. Octem, nebo jeho roztokem čas od času nahradím čistící prostředky, to je jasné, nebo jedlá soda je super. Ovšem, nejlepší je pro mě myčka nádobí. Krásný letní den přeji. ☺
    Měj pohodový den.
    Blog MonalisaBeautyEriAnna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slepičky se mi taky líbily, tak třeba příště koupím se slepičkami. :) Souhlasím, že myčka musí být neskutečná pomoc, pak člověk nemusí mít ani odkapávač.

      Vymazat
  8. Jé, ty včeličkové věci jsem kupovala mamce pár let zpět k narozeninám, s taťkou totiž mají včely :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  9. Ten odkapávač se mi moc líbí. V jednoduchosti je krása :) A vzor jsi vybrala moc pěkný, úplný pohlazení po duši. Věřím, že pěkný motiv na utěrkách hned zútulní kuchyň :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  10. Jeee, zrovna máme v rodině včely a tak máme výborný domácí med a ty utěrky nemají chybu. Jsou nádherné, asi se inspiruju a pořídím takový dárek. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Ten motiv včelky je nádherný! A moc se mi líbí i to levandulové plátýnko, díky takovému
    dekoru kuchyně potom dýchá klidem a člověk se tam opravdu cítí jako doma. :)
    Kombuchu bych taky chtěla zkusit "pěstovat", docela mě motivuje když vidím, jak krásně se té tvé daří. Mňam, hned bych si dala! 🪶

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Honey, moc děkuji za tvou zpětnou vazbu. To levandulové plátýnko je dokonce původně plátěný váček! :D :) Měla jsem ho poměrně dlouho zavěšený pod utěrkami, kde jsem schovávala doplňky stravy atd. ale nyní jsem si to přeorganizovala a pro váček nemám využití, ale jelikož ho mám ráda, tak využívám právě na Kombuchu.
      Jsem ráda, že tě motivuji. Počkej si na nějaký další článek. Určitě bych Vám o kombuchi chtěla říci více, tak snad se mi podaří článek sepsat.

      Vymazat
  12. Tak ty chňapky s včeličkami jsou úžasné, moc se mi líbí! To se musí v kuchyni pracovat jedna báseň. :)

    OdpovědětVymazat
  13. Moc se mi líbí ten včelí motiv!

    OdpovědětVymazat
  14. Tak ten včelí motiv je krásný! :) My už se snad brzy vrhneme do rekonstrukce našeho nového bytu, tak už se nemůžu dočkat, až začneme celou kuchyňskou linku a všechny doplňky řešit. :)

    OdpovědětVymazat
  15. ty věci se včeličkami jsou krásné :) do zásoby nakupuji jen věci, které se zkazit nemohou a jsou ve slevě :)

    OdpovědětVymazat
  16. Ty včelí věcičky jsou krásný! Beru si inspiraci do budoucna, až naše aktuální doslouží :) Podobný stojan na nože jsme si teď taky objednali, snad v něm budou nože šťastnější než v původním šufleti...

    OdpovědětVymazat
  17. Kuchyň u nás by si též zasloužila pořádně třídění a reorganizaci, třeba nožů máme hromadu a nedá se říct, že byl tak 3/4 z ních nepotřebovali nabrousit xD Moc se mi líbí doplňky, cos vybrala a líbí se mi, že kromě toho, že to hezky vypadá, to zároveň zvládá plnit svou funkci :D A ty včelky jsou boží! Vidět je někde, kupuji rovnou!

    OdpovědětVymazat
  18. Zajímavý odkapávač. Ovšem ty utěrky jsou úžasné :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář!

Calistka. Theme by STS.