středa 10. dubna 2024

Jak se zdokonaluji v józe pomocí karet

Pokud si myslíte, že tento článek bude o tarotových kartách, pak se pletete. Dnes jsem si pro Vás připravila článek, kde Vám ukážu zase kousek z mého světa… tentokrát půjde o mou oblíbenou JÓGU. Jóga mě provází již přes 10 let a vím, že je na místě se stále vzdělávat a učit. Tento rok tomu chci obzvláště dostát, ale o tom Vám snad řeknu více po prázdninách. Dnes se dozvíte něco o tom, jak se vzdělávám doma za pomocí jógových karet.


Jóga je něco, co mě neuvěřitelně naplňuje. Proto jsem pro Vás připravila další článek na toto téma.

Hlavním tématem dnešního článku budou MÉ NOVÉ KARTY NA CVIČENÍ JÓGY.


Jaké všechny karty vlastně mám a jak s nimi pracuji?

První mé karty byly meditační, narazila jsem na ně náhodou, ale formát karet mi přišel velmi praktický a zajímavý. Od té doby karty uznávám jako naprosto alternativu či doplněk knihy, karty jsou však mnohem praktičtější, protože práce s nimi je mnohem snazší! Jednoduše si je můžete vzít téměř kdekoliv, jelikož jejich formát je mnohem menší než ten knižní. Zároveň si karty můžete vykládat a ukládat dle toho, jak se Vám právě hodí a jak potřebujete. Sama si karty nejčastěji sestavuji den předem a v případě jógy si nejvíce vybírám pozice, které nechci v sestavě na další den vynechat. Meditační karty, pak často využívám večer, kdy si je procházím před spánkem a samotným usnutím. Mají hned dvojí efekt – neusínám u televize, ale svého ZENU dojdu jednoduše čtením a praktikováním meditace. Konec konců, karet mám už nyní více a abych Vám je lépe přiblížila připravila jsem si pro Vás tento článek a také fotografie jednotlivých karet.


Karet mám již doma několik a tak se sami můžete podívat, jaké by zaujaly právě Vás.


Karty YOGINI jako novinka v mé sbírce

Jednou jsem Vám již zde na blogu představila karty s jógovými pozicemi (celý článek si můžete připomenout ZDE). Tentokrát bych Vám ovšem ráda představila karty YOGINI, které nově rozšířily mou karetní jógovou sbírku. Tyto karty jsou trochu jiné oproti těm předchozím, ale pracuji se mi s nimi rovněž velmi dobře. Jsou o něco menší, což mi přijde trochu škoda, ale barevné provedení a segmentace karet dle jednotlivých kategorií mi přijde velmi užitečná. V případě těchto karet si tak často předem plánuji sestavu nebo si během dne připomínám jógové pozice, které nesmím ve své flow vynechat. Často se díky kartám učím nové věci, ale také správnou techniku. Pokud se totiž zaměříte pouze na jednu pozici a dokážete si jí dokonale nastudovat máte jistotu, že si při cvičení budete hned mnohem jistější a zajistíte tak správnou techniku při provádění jednotlivých asán.

Výhodou karet a jednotlivého znázornění pozic je také jejich popis. Ať už patříte mezi začátečníky či pokročilé, pak věřte že i popis je velmi důležitý, protože jsem zatím nepoznala nikoho, koho by při cvičení jednotlivých asán nenapadaly stále nové otázky. Díky vizuálnímu provedení si pak samotné pozice lépe zapamatujete. Začít můžete i s jednou jedinou kartou, kterou vždy zařadíte do své sestavy, pokud pravidelně zařadíte novou pozici můžete se spolehnout, že se Vaše jógová praxe posune zase o několik úrovní dále.


Karty YOGINI mě zaujaly hned od prvního dne. Často si vybírám zejména náročnější pozice, které ve své sestavě nechci vynechat.

Jednotlivé pozice jsou rozděleny do 8 kategorii dle svého druhu.

Pozdravy slunce jsou za mě základ a nikdy by neměly chybět v žádné správné flow. Naopak by vždy měly být zařazeny na začátku.

Karty jsou velmi hezky zpracované a malé balení je velmi kompaktní, takže si ho můžete vzít kdekoliv.

Kromě náročných pozic v kartách najdete také pozice ZÁKLADNÍ - RELAXAČNÍ.

Čakry jsou pro mě doposud neobjeveným tématem. Přiznám se, že o nich mám zatím pouze pramálo vědomostí a chystám se v nich brzy dovzdělat.

Plánování sestav je zase o něco jednodušší a zábavnější.

V balíčku najdete celkem 80 karet s jednotlivými pozicemi.

S kartami můžete pracovat také zábavnou formou. Zkuste si vylosovat náhodné pozice a ty pak provádět. Zaměřte se na SPRÁVNOU TECHNIKU a nezapomeňte nejdříve rozehřát tělo POZDRAVEM SLUNCI. 

Kromě karet je součástí také PDF průvodce. Já jsem si ho tedy vytiskla a ještě si ho chci nechat svázat.

V průvodci najdete informace o jednotlivých asánách, ale třeba také mýtické příběhy.

Průvodce jógy obsahuje také návrh na jednotlivé flow. Já sama jsem je zatím nevyužila a naopak si raději sestavuji vlastní přímo za pomocí karet.

Jak karty ovlivňují mou praxi jógy?

Karty jsou pro mě skvělým nástrojem k rozvoji jógy. Pomáhají mi udržet disciplínu a zdokonalit se v technice. Jsou inspirativní a motivující a já je ráda využívám ve své každodenní praxi a doufám, že jsem něco málo z karet a svého jógového světa dnes předala i Vám.


A jak karty působí na Vás? Jsou karty něco, co byste při svém cvičení využili?

7 komentářů

  1. Karty vypadají moc hezky, ale asi bych je úplně nevyužila :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  2. Karty od joga day jsem dávala k vánocům taťkové přítelkyni :) Tak doufám, že je využívá. Chtěla cvičit jógu, ale ne vždy se k tomu odhodlala, takže tohle pro ní byla taková malá motivace :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to je bomba, o jógových kartičkách jsem ještě neslyšela! Jógu jsem zkoušela jen párkrát, znám akorát ten pozdrav slunci, i když nevím, jestli bych si ho vybavila z hlavy, dlouho jsem ho nezkoušela :D

    lucyvillain.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak s tím ti právě pomohou karty! :) Moc tedy doporučuji.

      Vymazat
  4. Určitě by tyto karty využila má kolegyně, která je velký fanda do jógy. Já se nikdy jógou nezabývala, takže pro mne by asi nebyly... Ale vypadají hezky

    OdpovědětVymazat
  5. To je skvělý a zábavný způsob jak se s jógou posouvat dále. :) Já jsem jí nikdy extra necvičila, ale určitě by nebylo od věci ji čas od času zařadit. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář!

Calistka. Theme by STS.