pondělí 25. března 2024

Jak vybrat legíny na práci, cvičení i domácí pohodu?

Již koncem loňského roku jsem se začala opět více věnovat sportu. Jóga, chůze a badminton pro mě jsou nedílnou součástí života a tento rok jsem se rozhodla přidat ještě švihadlo! Se švihadlem zatím tedy trénuji, ale výbavu na procházky, jógu a badminton jsem si pořídila už před časem. A jelikož mi dalo velmi zabrat sehnat si vhodné legíny na jednotlivé aktivity rozhodla jsem se pro vás připravit článek právě na toto téma.


Vybrat legíny může být někdy opravdu oříšek. Sama vybírám velmi pečlivě a dnes Vám o tom prozradím něco více!

Značka Pikaluna je pro mě novinkou, proto jsem se rozhodla podělit se o svou zkušenost i zde na blogu. A nemohla jsem Vám přeci nevyfotit to úžasné balení! Sáčky nevyhazuji a vždy je používám na cestování a balení oblečení.


Jak vybrat legíny a na jaké parametry se zaměřit?

Pokud Vás stejně jako mě čeká výběr tohoto typu kalhot, pak mám pro Vás pár tipů, na co se při výběru zaměřit. Roli totiž mohou hrát i detaily.

  • Materiál: pružný, prodyšný, rychleschnoucí (funkční materiály, bavlna)
    • Syntetické materiály (polyester, nylon): odolné, rychleschnoucí, vhodné pro sport
    • Bavlna: pohodlná, prodyšná, ideální pro běžné nošení
    • Bambus: jemný, antibakteriální, termoregulační
    • Modal: prodyšný, splývavý, odolný
  • Střih: dle aktivity (běžecké, fitness, jóga)
  • Délka: dle počasí a preference (3/4, 7/8, krátké, dlouhé)
  • Funkce: kompresní, s kapsami, s reflexními prvky, push-up
  • Vzor: jednobarevné, vzorované, s potiskem
  • Cena: stanovte si cenu ve které si legíny můžete dovolit, právě cena je totiž mnohdy také klíčová při výběru
  • Vyzkoušejte si legíny před koupí, ideálně v dřepu a předklonu.
  • Legíny by se neměly rolovat, prosvítat, zařezávat se.

Teplo na prvním místě

Komfort, a hlavně teplo na jisté oblasti je pro mě prostě základ. I proto mi dlouho trvalo, než jsem našla legíny, ve kterých bych se mohla pohybovat venku i v chladných dnech. Pokud už legíny byly teplé, pak nebyly vůbec hezké. Po několika vyzkoušených značkách jsem nakonec narazila na legíny značky Zimní legíny ETNA od značky PIKALUNA. Bylo pro mě velmi mile překvapení, že tyto legíny mi jako jediné z mnoha naprosto sedly a splňovaly hned na první dobrou mé požadavky – opravdu teplé legíny a legíny, které vypadají na postavě dobře. Tyto legíny jsem si pořídila na sport, ale i běžný čas trávený venku, kdy chci mít pohodlí. Zároveň jsou tyto legíny určeny až do -10 stupňů, což tedy… osobně je nosím tak do 0, ale i to je na mě velký úspěch. Mám opravdu ráda teplo a tyto jsou velmi dobře zateplené, a i pokud si sednete do studeného auta je tělo příjemně izolováno.


Legíny ETNA jsem si pořídila ve dvou verzích - klasické a termo.

Zde vidíte porovnání klasických a termo legín, už na první pohled jde vidět, že rozdílnost je opravdu znatelná a to zejména v hrubosti materiálu! 

Černé legíny jsem si vybrala záměrně abych je mohla nosit do práce i ven. Jsou za mě elegantní a pokud se k nim vhodně zvolí další kousky samotný outfit může vypadat velmi hezky!


Aby legíny neomezovaly v pohybu

Jelikož jsem v poslední době začala cvičit jógu, přišla jsem i na jisté detaily, a to třeba i takový detail jako to, že vás mohou legíny v pohybu mnohdy omezovat. Proto jsem hledala i legíny na cvičení jógy. Zároveň jsem ovšem chtěla legíny, které budou pevné a nebudou průsvitné. Opět jsem vyzkoušela PIKALUNA tentokrát polšezónní legíny ETNA a musím je velmi pochválit. Legíny jsou velmi decentní, dovolí vám opravdový rozsah při jakémkoliv pohybu, ale zároveň nikdo neuvidí Vaše kalhotky! :D


Klasické legíny jsou naprosto skvělé. Neprosvítají, jsou velmi pohodlné a materiál je opravdu jako druhá kůže.


Univerzální použití pro domácí i venkovní činnosti

Mám ráda věci, které opravdu mohu využít na maximum, a to jsou i legíny, které nosím všude možně. Je pro mě proto velmi důležité, aby na postavě seděly a zároveň měly také univerzální barvu, proto jsem bez debat šla do ČERNÉ, která je elegantní, zeštíhluje a hodí se ke všemu. Tuto barvu lze snadno zkombinovat a já osobně se v ní vždy budu cítit nejlépe.


Jaké kalhoty nejčastěji nosíte vy? Máte rádi jednoduché černé legíny jako já nebo se nebojíte barev a vzorů?

15 komentářů

  1. Já legíny nosím málo, ale pokud už tak preferuji černé nebo alespoň jednobarevné (tmavší). Tuhle značku vůbec neznám

    OdpovědětVymazat
  2. Já nosím prakticky jen legíny :D Rifle jsem si teď koupila nové snad po 4 letech. Vyhovuje mě hlavně ta jejich pohodlnost. Já jsem věrná jednobarevným - 2x černé a 1x tmavě modré. Koupím si ale i army zelené :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Army zelené jsou opravdu moc hezké. :) Já jsem také zastáncem černé barvy, ale ta army by se mi také líbila!

      Vymazat
  3. Musím říct, že značku vůbec neznám, děkuji za zajímavý tip.
    A kalhoty - no podle příležitosti. Do práce elegantnější kousky, na volný čas džíny s lycrou, v létě mám ráda volné lněné...
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, do práce nosím převážně džíny střídám úzké a bootcuty od každého typu mám doma modré a černé, pak mám jedny černé společenské na speciální události a na léto lněné vzorované kalhoty z Lidlu. Legíny nosím hlavně na doma - černé, sporty příliš neprovozuji. Mám doma i Lelosi, ale ty mě příliš neoslnily já potřebuju všechno hlavně prodyšné a tam často bývá problém s tím prosvítáním. Zatím tedy nejčastěji volím Bonprix či H&M i když co si budeme jsou trochu průsvitnější než bych si bývala přála.

    OdpovědětVymazat
  5. Legíny mám velmi v oblibě, ať už na doma nebo běžné nošení. Souhlasím, že nejdůležitější je pohodlí a mačkat se v riflích není nic pro mě. :D Tyhle legíny vypadají skvěle! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Legíny nosím už jen na sport a túry. Jinak nosím sukně nebo jeansy :-) dobrý článek.

    OdpovědětVymazat
  7. Já legíny nenosím, ale vypadají krásně :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  8. Musím říct, že najít dobré legíny, které nám padnou, je umění :-D Já tedy našla od Lelosi a Carpate, jiný už ani nechci :-) Každopádně legíny nosím fakt často.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lelosi legíny jsem si také pořídila. Jsou velmi příjemné, ale za mě jsou úplně průhledné. :)

      Vymazat
  9. Zajímavý článek, já bohužel co jsem přibrala legíny nemůžu, mám trošku bříško a v pase

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto rozumím. Zkus mrknout na klasické střihy a ne s vysokým pasem. Osobně taky vysoký pas nemusím, hrozně mě to stahuje a přijde mi, že jsem z toho akorát nafouklá. :)

      Vymazat
  10. O Pikaluně jsem už slyšela.....já mám Lelosi ( klasika) a pak taky nějaké neznačkové, ale velice dobré. Jenže - všechny jsou mi dlouhé.....a já nesnáším jak se mi u kotníků rolují.

    OdpovědětVymazat
  11. Legíny jsou perfektní, mám je ráda snad ke všemu. Nejraději mám úplně obyčejné černé legíny 😃 A hlavní kritérium je, aby při dřepu mi netáhlo na záda 😆

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář!

Calistka. Theme by STS.