úterý 21. března 2023

Jak si zpříjemnit cvičení jógy i závěrečnou relaxaci

Cvičení jógy je mým dlouhodobým koníčkem, někdy jsou to vedené lekce, jindy cvičení v klidu a teple domova, brzy ovšem snad také cvičení v přírodě. Cvičení mě velmi baví a v poslední době se mi daří cvičit velmi pravidelně za což jsem velmi ráda. Stále mám ovšem potřebu si cvičení zpříjemňovat a posouvat jej dále… dnes bych vám prozradila pár svých tipů, jak si cvičení jógy, ale také relaxaci či meditaci zpříjemnit.




Plánujte si sestavu, čas i vhodnou příležitost

Cvičení netrvá dvě ani pět minut, a tak je velmi dobré si ho do dne začlenit tak abyste na něj měli dostatek času i prostoru. V průběhu cvičení by vás nemělo nic a nikdo rušit. Vyhraďte si proto čas, který cvičení můžete věnovat, aniž by vás cokoliv mohlo rušit. Nezapomeňte vypnout také upozornění na mobilu a dalších zařízeních.




Čakry jdou zatím stále mimo mě. Ráda si o nich něco přečtu, ale hlouběji s nimi nepracuji.


Kromě jednotlivých pozic v kartách najdete také sestavy, které vám pomohou pokud zrovna nemáte čas, chystat svou vlastní sestavu.


Svou sestavu si pečlivě předem naplánujte. Usnadní vám to čas a vy se místo přemýšlení nad tím, co vlastně cvičit můžete více soustředit na správnou techniku a dýchání během celého výkonu. S plánováním sestav a výběrem cviků mi v poslední době pomáhají jógové karty, které využívám zatím poměrně krátkou dobu i tak jsem s nimi velmi spokojená. Karty si sebou beru téměř kamkoliv, jelikož jsou hezky skladné a ve volné chvíli si naplánuji celou sestavu, kterou si v mém případě nejčastěji večer zacvičím. Často si vyberu také pár cviků, které mi do samostatné sestavy přímo nezapadají, ale vím, že je potřeba je trénovat a zaměřit se na techniku při jejich provádění. Na jógových kartách naleznete nejen samotnou pozici, ale také název a popis, jak cvik, co nejlépe uchopit a provézt. V mém případě jsou karty také velmi obohacující v rámci cvičení paměti, jelikož si složitější názvy pozic stále nepamatuji. Často si názvy pročítám a snažím se tak trénovat třeba budoucí praxi.



Krystalová mlha ENERGIE v sobě ukrývá kříšťál.

Nezapomeňte vonnou mlhu důkladně protřepat.




Svíčka krásně hoří a obsažené krystaly a květy dotvářejí krásnou atmosféru. Výdrž svíčky by měla být okolo 30 hodin.


Svíčky, vonné oleje či krystalové mlhy

Další mým tipem Vás asi úplně nepřekvapím… už mě totiž znáte a víte, že mám velmi ráda svíčky, difuzéry a přírodní oleje. Tentokrát bych vám ale ráda představila produkt, který je pro mě novinkou – krystalovou mlhu. Krystalová mlha, už ten název zní krásně! Samotná krása ovšem není v názvu, ale ve vůni, která je v případě ENERGIE velmi jemná a čistá. Mlha se nyní zařadila mezi mé absolutní favority a využívám jí před cvičením, kdy si ráda provoním prostory, ve kterých cvičím, ale také po cvičení, kdy pár stříknutí věnuji i své jógamatce, protože i ta si zaslouží řádnou péči. Zároveň při dalším cvičení voní už v momentě, kdy jí rozvinuji.


Vonné oleje a aromalampy nemusím představovat. Svíčky jsou už také asi taková klasika, co mě ale velmi nyní zaujalo jsou svíčky s dřevěným knotem. U svíček si v poslední době dávám velký pozor na jejich složení a více než knot mě zajímá hlavně to, zda jsou z dobrého vosku. Svíčka, kterou jsem si nyní velmi oblíbila je ze 100 % přírodního sójového vosku, a kromě dřevěného knotu, který vypadá moc hezky je doplněna ještě o květy a přírodní krystaly ke kterým tíhnu od mala.

 

A jak si cvičení a závěrečnou relaxaci zpříjemňujete vy?

16 komentářů

  1. Vonné oleje si spíš ráda dávám na sebe :D takže po cvičení horká vana a nakonec se namazat vonným olejem a to je pohodička. Jinak cvičím spíš silově, takže o nějakém zrelaxování nemůže být ani řeč.. :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  2. Já hodně uvažuji na tom, že bych jógu zkusila, jelikož mi přijde dobrá na protahování těla.

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkný článek, jógové karty vypadají pěkně :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  4. Tak tohle je naprostá paráda a relaxaci vyzařuje už jen ten článek a fotky! A rozhodně si zakoupím ty kartičky, to je skvělá věc! Mě třeba nebaví vůbec koukat na videa a takhle si člověk může sestavit svoji vlastní sestavu jógy dle kartiček, nebo prostě jet náhodně. Úplně super. Jógu necvičím téměř vůbec ,všeho všudy snad jednou v životě. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, jsem ráda, že se ti karty líbí a ještě více mě potěšilo to, že už článek působí tak relaxačně! DĚKUJI TI!

      Vymazat
  5. Už se ke cvičení musím taky dokopat, bohužel vždycky když začnu to dopadne blbě 🤣

    OdpovědětVymazat
  6. Jógu jsem nikdy necvičila, ale ráda bych jí někdy vyzkoušela...Určitě je to skvělý způsob relaxace. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Na jógu jsem nikdy moc nebyla, ovšem jako animátor jsem ji musela několikrát do týdne cvičit v létě v hotelu s hosty, takže jsem se nějaké ty základní pozice naučit musela. Pak se mi celkem zalíbila a chodila jsem od září pravidelně. Teď už měsíc nejóguji, jelikož mám problémy se rukou a bez rukou to na józe jaksi nejde. :D Musím se ale přiznat, že pořád úplně jejímu kouzlu nerozumím. Ano skvěle protáhne, ale to je tak jediné, co mi přináší. Nějakou tu harmonii, napojení se sama na sebe a vyčištění hlavy.. hm asi na tyhle věci nejsem. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, já jsem na tom podobně, také mám někdy problém s tou duchovní stránkou a jelikož mám ráda spíše akčnější cvičení, tak jsem zvolila power jógu, je mnohem rychlejší a je to takové skvělým kardiem, takže mohu doporučit tento typ jógy.

      Vymazat
  8. Cvičit jógu jsem vždycky chtěla, ale spíše pod dozorem, abych nedělala cviky špatně :)

    OdpovědětVymazat
  9. Super článek, momentálně se mi hodí, protože se občas snažím začleňovat cvičení jógy :). Já teda cvičím podle videí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle videí jsem jednu dobu také často cvičela, aktuálně si spíše volím své sestavy a prokládám je také posilováním s odporovými gumami atd. :) Karty jsou super v tom, že si vybírám právě pozice, kterým se chci věnovat, u videí mi právě různé polohy často chyběly.

      Vymazat
  10. Jógu jsme měli povinnou, když jsem poprvé skončil v psychiatrické léčebně. 🤦🏼‍♀

    OdpovědětVymazat
  11. Tohle je super tip na dárek pro kámošku. Mrknu po tom. Já cvičím jogu online, nebo 1x jsem byla na joze v Brně a chvíli jsem chodila na Astangu, k více jsem se zatím nedokopala.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A máš nějaký tip na konkrétně online videa? :) Ráda se mrknu.

      Vymazat
  12. O pořízení karet jsem už uvažovala. Já nejraději cvičím podle Yoga with Adrienne, ale jakmile není úplně ideální připojení, nebo nemám soukromí, mobil netasím a tím i málkdo se dokopu k tomu cvičit xD

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář!

Calistka. Theme by STS.