pondělí 22. května 2023

Cestovní a jiné hrníčky, vsaďte na styl, udržitelnost i pohodlí!

Cestovní a termohrnky jsou něčím, co u mě najdete v mnoha provedeních. Několik hrnečků vozím v autě, jeden mám v práci a jeden také doma… vždy, když jdu ven připravím si nějaký dobrý čaj nebo také jiný nápoj na který mám zrovna chuť! Často si ovšem dám také kávu venku, a právě o tom bych si s vámi dnes ráda povídala… protože pití kávy či čaje je také o kvalitním hrnečku!


Kolik odpadu vytváříme používáním plastových či papírových kelímků?

Na čísla a statistiky mě sice užije, tentokrát bych se jim ovšem vyhnula, protože vím, že pro vás, mé čtenáře, čísla nejsou to pravé. Asi každý z nás si zvládne odpovědět na to, kolik kelímků mu za poslední dobu či dokonce celý život prošlo rukama… mě mnoho, a to zejména kvůli kávě či čaje. Mám velmi ráda kvalitní čaje a sem tam nepohrdnu ani kávou či dobrým lahodným kapučínem, už dlouho si ovšem dávám pozor na to abych si nápoje se sebou brala pouze do udržitelných hrníčků.


S keramickým hrníčkem jsem se setkala poprvé. Určitě ho mohu doporučit všem, kteří si rádi vychutnávají kávu. Vyměňte jednorázové hrníčky za tyto keramické! Vypadají stylově a káva či jiný nápoj z nich chutná mnohem lépe.


Na termosku mě neužije, bez termo hrnku mě ovšem neuvidíte

Za svůj život jsem si koupila spoustu termo hrnků. Spousta z nich bylo velmi kvalitních, ale velká spousta z nich byla také naprosto nepoužitelných pro mé fungování. V poslední době mám doma dva a většinou mě bez nich nepotkáte. Často si do nich vařím čaj, a to někdy hned ráno a někdy až po práci, kdy vím, že mě čeká ještě obíhání venku. Pokud mám zrovna chuť na kávu, kterou si tedy nejčastěji kupuji někde v kavárně, pak si beru s sebou také jeden ze svých hrnečků, které vozím nejčastěji v autě. Díky tomu tak zabráním, že bych musela v kavárně či někde venku využívat plastové či papírové kelímky. Samozřejmě ani já nejsem dokonalá a občas se obyčejnému kelímku nevyhnu… nicméně snažím se těmto situacím předcházet. Nově jsem si na jarní a letní procházky pořídila cestovníhrnek Ladelle Eco, který má ideální objem 300 ml, skvělé se vám z nějak tak bude pít třeba jako mě kapučíno!

Termo hrnečky mohou být opravdu stylovými doplňky. Osobně bez svého termo hnrku nedám ani ránu a přiznám se, že doma nemám jen jeden... na obrázku vidíte ty, které mě v poslední době hodně zaujaly.


A na co si dát pozor při výběru termo hrnku?

  • Materiál – dříve jsem vybírala hrnky spíše podle toho, jak mě zaujaly svým vzhledem. Na jejich praktičnost či kvalitu jsem vůbec nehleděla a možná bych si ušetřila tolik financí! Rozhodně se proto dívejte na to, z čeho jsou hrnky vyrobeny, jaké mají atesty a jakou mají izolační vrstvu, ta vám zaručí, jak dlouho váš nápoje vydrží teplý nebo také studený!
  • Velikost – objem hrnku je velmi individuální a každý má o ideální velikosti svou představu. Já mám doma dva hrnečky, jeden malý cca 3 dcl (cestovní) a jeden větší cca 5 dcl (termo). Vždy si tedy podle příležitosti či nápoje volím velikost hrnečku, vy sami proto zvažte, zda pijete spíše více či méně a zda potřebujete u nápojů udržet dlouhodobé teplo či chlad.
  • Praktičnost – některé hrnečky vypadají velmi hezky, jejich využití v praxi je však mnohdy nereálné. Nejčastějším nešvarem termo hrnků je protékání. Než si tedy vyberete hrnek dle svých představ rozhodně jej dobře prozkoumejte, že nikdy neprotéká a že se těsnění po krátké době nezničí. Sami také zvažte, jak důležité je pro vás, aby měl či neměl hrníček ucho, právě to je sice velmi pohodlné při pití, někdy ovšem může být třeba při skladování či podobně na škodu. Koukat nemusíte samozřejmě pouze po termo hrníčcích, vhodné jsou třeba i cestovní hrnky, ty můžete mít třeba nastálo v autě nebo ve školní skříňce.
  • Design – je pro mě již poslední věcí, kterou řeším, ale i přesto, kdo se nerad obklopuje hezkými věcmi? Můžu vás ovšem uklidnit, že nabídka těchto produktů je velmi široká, a proto si můžete vybrat ze široké nabídky barev a vzhledů.

A jak to máte s udržitelnými hrníčky a dalšími podobnými věcmi vy?



Většinou tohle nedělám... ale jelikož mám ráda myšlenku šetření a obnovy věcí, tak bych vás ráda informovala o SOUTĚŽI Čas na změnu s Bonami. Soutěží se opravdu o hezké ceny a soutěž má podle mě velký smysl... však mrkněte a sami uvidíte! Zapojit se můžete jednoduše a to s fotkami vaší proměny. Inspirovat se můžete třeba mou proměnou předsíně (článek ZDE).

17 komentářů

  1. Já termohrnky vůbec nepotřebuji, protože nepiji nic teplého. Ale rozhodně jsou krásný a je to skvělý nápad na dárek! :-) Nebo bych si vybrala jenom flašku na vodu :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné termohrnky ! Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, já se přiznám, že můj vrchol je když si nezapomenu tašku na nákup. Tahám ty z Actionu, protože jsou pevné a mám jich doma asi pět. Co se týče cestovních hrnečků mám doma akorát jeden z Albi z výprodeje za nějakých 20 Kč, ale použila jsem ho třeba 5x za celou dobu. Doma když chci udržet čaj teplý má tchýně velkou termokonvici, takže používám tu.

    OdpovědětVymazat
  4. Já si na kávu s sebou nijak nepotrpím. Když už, najdu si čas a posedím v kavárně :) Jinak než jdu do práce, udělám si kávu/čaj doma :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  5. Ty cestovní hrníčky jsou super :).

    OdpovědětVymazat
  6. Na střední jsem termohrnky nosila do školy furt, na vysoké jsem nějak zlenivěla a nechtěly se mi tahat, protože jsme k dispozici na fakultě kavárnu. Teď pracuji z domova, takže pro mě trochu postrádají smysl, ale je pravda, že bez skleněné flašky na vodu se nepohnu. :) Ty keramické jsou ale opravdu designovka!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mmmm děkuji za zmínění té skleněné lahve na vodu. :) Je pravda, že si pomocí lahví, džbánků a dalších takových věcí hlídám příjem pitného režimu! Určitě je to skvělé, že takto sdílíš.

      Vymazat
  7. Termohrnek jedině od značky Kambukka. Celý ten vršek se dá rozebrat a pořádně vymýt :-) mám ho asi tři roky a jsem stále z něho nadšená.

    OdpovědětVymazat
  8. Calistko, uznávám, že jsou moc hezké, už párkrát jsem nějaký koupila jako dárek tam, kde vím, že se používají. Já mám ráda kávu v sedě, chodit s ní jsem se nenaučila :o)
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Termohrnky jsem v životě nepoužila. :D Ale ono není čemu se divit, teplého nic nepiju, všcehny čaje a kávy jsou mi proti srsti a teplé kakao je za trest. :D

    OdpovědětVymazat
  10. Já mám dva termonhrníčky - jeden z Pepca, jeden z Tesca. první jsem kupovala kvůli vzhledu, ale to pítko není úplně nejideálnější. Ale střídám v zimě oba :D

    OdpovědětVymazat
  11. Měla jsem termosku, ale ta dlouho nevydržela a přestala těsnit. Spíše dělám, že se koupí obyčejná PET lahev a ta se pravidelně znovu používá.

    OdpovědětVymazat
  12. Já používám už léta svůj od Starbucks a stále drží :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  13. Termohrnky miluju, mám jich doma asi 5 :D Mým nejnovějším (a asi opravdu nejoblíbenějším) je žlutý od Fellow - krásný jednoduchý design a šroubovací víčko bez díry, takže se mi ani v tramvaji nic nikam nevyleje a kafe donesu do práce parádně teplé :))

    OdpovědětVymazat
  14. Já mám dva termohrnky úplně stejné, protože mi naprosto vyhovují. Netečou, čaj v nich vydrží teplý klidně i 12 hodin, jen úplně nevím od jaké značky jsou, možná Tefal.

    OdpovědětVymazat
  15. Termosku používám v zimě na hory, ale vždy se mi nějakým způsobem rozlije, s termohrnky zatím moc zkušeností nemám, ale kdybych byla pravidelný řidič, asi bych ho používala na kávu/ čaj do auta... Jinak ten design hrnků je super.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  16. Tak to jsou super! Jsou skvěle řešené a moc se mi líbí i jejich decentní vzhled. :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář!

Calistka. Theme by STS.