pondělí 24. dubna 2023

Malá jarní proměna mé předsíně a botníku

V minulém článku už jsem vám nastínila svou malou touhu, po třídění oblečení, věcí a uklízení třeba s netoxickými přípravky. Jelikož mám v předsíni již dlouho pouze obyčejný, nerezový botník, kolem kterého se neustále motá ještě naše kočička bylo na čase omrknout i skladování bot a celkové uspořádání předsíně! Právě jaro mi přijde jako skvělý čas, kdy se vrhnout na úklid, třídění šatníku, ale také změny v domácnosti.


Úzký botník je skvělou volbou pokud nemáte dostatek místa. Já sama mám v předsíni spoustu "hluchého" místa a tak byl vysoký, ale úzký botník jasným favoritem. 

Určete věcem své místo

Základním pravidlem, které si často dávám za úkol je ukládat věci tam, kde mají své místo. Pokud nějaké věci neurčím konkrétní místo, pak se mi často stává, že se povaluje po kuchyni či kdekoliv jinde. Sama nemám ráda velký nepořádek, malému chaosu se samozřejmě člověk občas neubrání, ale je dobré mu předcházet. Díky kočičce, která je již pár let členem naši domácnosti je spousta věcí ještě o něco složitější. Kvůli chlupům je potřeba myslet na pravidelný úklid a také na to, že neuklizené oblečení či obuv bude ihned znehodnocena a ochlupacena! :D Právě z tohoto důvodu už bylo na čase pořídit kvalitní botník a protřídit také boty, které již třeba nenosím.


Nerezový botníkem, kolem kterého se Anabell stále motala se těžko udržoval. Boty byly často shozené a pokud šlo o tenisky ty na sebe pak často chytaly chomáče chlupů. Vybrala jsem tak botník v bílé barvě, který je velmi decentní a měl by téměř splynout se stěnou. Jeho hloubka je pouze 24 cm, pokud tedy hledáte stejně jako já něco, co by nezabralo příliš místa, pak vám třeba bude moje malá proměna inspirací! Botník je výklopný, a tak se do něj vejde vše potřebné, já jsem navíc zvolila vyšší model, takže pojme opravdu dostatečné množství bot. I přesto nezapomínejte, že i boty je potřeba třídit a pokud nějaké nenosíte, pošlete je určitě dále! Když jsem ukládala své boty do nového botníku, hned jsem několik párů vytřídila a pošlu je někam, kde ještě budou využity.


Kromě botníku jsem si ponechala ještě plastovou podložku pod nejčastěji nošené boty. V předsíni je navíc poměrně tma a tak by tam žádná kytička asi dlouho nevydržela, proto jsem využila svou LEGO ORCHIDEJ.

Díky úzkému provedení botníku jsem skvěle využila slepé místo v předsíni. Vedle botníku jsou tedy dveře, které vedou do kuchyně. Botník a dveře si nijak nepřekážejí. Vše se krásně vešlo a místo bylo využito na maximum!

Další přehlídka mých bot... na podpatky mě prostě příliš neužije. Moc dobře samozřejmě vím, že většinu z nich musím ještě před letní sezónou vyčistit! V botníku mám nyní naskládáno asi 6 párů bot - pouze mých. Vleze se jich tam ovšem mnohem více, na každou poličku cca 3 páry.

Doma mám většinu nábytku asi v aktuálně nejznámějším dekoru - DUB SONOMA. Botník jsem ovšem zvolila bílý. Chtěla jsem aby byl v předsíni, co nejméně nápadný. Velmi jemný design a kvalitní zpracování ovšem mají i úchytky, kterými se jednotlivé poličky vyklápějí.

Botník sklidil úspěch i u Anabell, která u něho nejen zapózovala, ale také velmi zvědavě po celou dobu okupuje jednotlivé výklopné poličky. Poslední dodělávkou, která u botníku zbývá je ještě dekorační lišta - vpravo dole. Nicméně o fotku s modelkou Anabell jsem vás ochudit nemohla! :D


Provoňte interiér vůní jara a tepla

Jaro je krásným obdobím a pokud vás tedy netrápí alergie určitě si jej užijete plnými doušky. Ačkoliv jarní dny jsou už trochu prosluněny počasí je stále chladné, a tak jsem se rozhodla svou předsíň provonět vůní tepla a jara. Interiérovýparfém s vůní heřmánku a lípy Perfumed Prague tedy zkouším poprvé a musím říct, že je to velmi zajímavá a dlouhotrvající vůně! Rozhodně vám bude spíše sedět, pokud máte rádi sladší vůně, v parfému je totiž cítit sladkost po medu, ale je to taková typická jarní vůně, která je velmi příjemná. Rozhodně to s tímto parfémem nepřežeňte, protože sama mohu říct, že takto silnou a dlouhotrvající vůni jsem doma ještě neměla. Pokud tedy hledáte opravdu kvalitní bytové parfémy mohu rozhodně doporučit značku Perfumed Prague. V nabídce má tato značka i další produkty jako jsou třeba svíčky, a i ty bych tedy ráda vyzkoušela, protože kvalita této značky mě opravdu velmi mile překvapila.


Bytové doplňky dělají hrozně moc a botník jsem ihned využila jako místo, kde odkládám klíče, peněženku, mobil, ale mám tam také kytičku, osvěžovat vzduchu a meteorologickou stanici. K meteo stanici mám ještě externí čidlo, to se mi na fotografii ještě nenačetlo, nicméně samotná stanice ukazuje i venkovní teplotu a vlhkost. 

Tato vůně je opravdu velmi jarní. Proto mohu doporučit všem, kteří na jaře raději sáhnou po sladkých vůních. Sama vyhledávám spíše kořeněné a přírodní vůně, ale na jaře mi právě vůně heřmánku, sena, břízy a lípy přijde jako skvělou volbou. 


Vyhněte se hledání klíčů, mobilu a dalších věcí

O tom, že by každá věc měla mít své místo jsem psala již výše, ale určitě jsou věci, které ve shonu používáte neustále a určit místo je jim těžké. Jasným příkladem jsou pak věci jako peněženka, klíče, mobil či kapesníčky a žvýkačky. Za mě si proto vyčleňte malou nádobku či dekorativní košíček, kde si vždy takovéto drobnosti uložíte. Vyhnete se tak chaosu třeba hned po ránu. Já jsem si konečně na tyto věci vyčlenila místo rovnou na botníku! Takže další věci, které se mi povalovaly na různých místech získaly svůj prostor! Jen musím pořídit ještě nějaký pěkný, malý košíček do kterého jednotlivé věci vedle doplňků uložím.


A jak jaro vnímáte vy? Chystáte se také na nějaké změny u vás doma právě nyní?

22 komentářů

  1. Takový botník se mi moc líbí, je to super skladné, boty nejdou vidět.. Celkově to máš moc pěkné :).

    OdpovědětVymazat
  2. Chodba je místo, kde se mi vůbec nelíbí (u nás doma). Těším se, až jí předěláme. Už teď vím, že chci více úložného prostoru, aby bylo místo co nejlépe využito. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ten botník určitě schvaluji, měli jsme takový už před lety a opravdu spokojenost. Kočička je tedy překrásná!
    A bytová vůně - mám stejnou, dostala jsem ji od dcery ještě se svíčkou - voní moc příjemně.
    Měj pohodové dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Hmmm, takový pěkný nenápadný botník by u nás taky našel využití, sice se snažíme to v chodbě udržovat, ale občas je mezi botami chaos :D

    OdpovědětVymazat
  5. Anabell je krásné jméno! Týýjo, jaké má kukadla :)
    Botník je super! Nevím, jestli jsem už někde takový viděla. Co se týče vůně, mám v kuchyni takový.. nevím jak to nazvat :D Prostě takové bílé něco, co v pravidelných intervalech stříkne vůni, dostala jsem to k Vánocům od babičky a mám to hrozně ráda :) Jinak od bráchy a jeho přítelkyně jsem ještě dostala vonné tyčinky a k narozeninám takový "svícínek"?? Dole je svíčka a nahoře olejíček. Snad chápeš, co myslím :D
    No a právě jsem uklidila skříňku s několika poličkami a poličku pod stolem. Ráno jsem vyčistila palác králíčkovi, kuchyňskou linku a sporák. Mám z toho dobrý pocit. Příště se vrhnu na další skříň s poličkami.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rezzy, to o čem píšeš bych nazvala jako klasický automatický difuzer. Mám ho taky, ale využívám ho zejména v koupelně. Někdy mám pocit, že cítím odpady, tak ho na pár hodin zapnu a pak zase vypnu. :) Aroma lampy mám také moc ráda!
      Jsi dobrá, úklid je potřeba dělat i udržovat! Tak držím palce a přeji hodně síly i na další skříň!

      Vymazat
  6. Calistko, zdravím. Přišla jsem Ti poděkovat za návštěvu na mém blogu, moc mě potěšila. Tvoje proměna na chodbě se mi líbí, botník je šikovný. Mám to také tak, že na jaře pravidelně třídím a vyřazuju oblečení a nepotřebné věci. Teď nás čeká malování domu, tak vyklízíme... Už se těším, až to bude za námi. Přeju příjemný večer, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Ten botník je parádní! Moc děkuji za inspiraci, asi ho pořídím do šatny!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě doporučuji a pokud máš šatnu, tak tam zkrátka místo pro boty nesmí chybět!

      Vymazat
  8. Ahoj, tomu říkám nápad. Takhle využít hluché místo je vážně super. My sami s botama dost bojujeme ač botník máme, ale oba máme poměrně dost bot. Co se týče změn v bydlení jsme na začátku rekonstrukce, přičemž bydlíme u tchýně :-D takže nechť všechny zúčastněné doprovází síla :-D

    OdpovědětVymazat
  9. Vybrala jsi krásný, minimalistický botník :) Doma máme podobný, ale moc nám nevyhovuje - oba máme velkou velikost bot a boty se tam prostě pořádně nevejdou. Jediná větší změna, kterou jsem doma udělala, tak jsem protřídila oblečení, ale velmi nekompromisně :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  10. moc pěkný botník, my se teď chystáme na dost změn, tak jsme zvědavá :D

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  11. Moc pěkný botník. Také bych chtěla pořídit takový podobný, jen místo výšky potřebuji délku. :D

    OdpovědětVymazat
  12. Botník vypadá elegantně a tiše ti ho závidím! :D Jak já už se těším až se letos snad už konečně přestěhujeme a já začnu také pořádně třídit a vymýšlet, co a jak a kam urovnat. Konečně bude moje třídivá dušička po letech provizorního bydlení spokojení. :D

    OdpovědětVymazat
  13. Ahojky,
    já jsem se vzhledem chodby moc spokojená. V jednu dobu jsem tam měla ještě jeden otevřený botník, ale nebyla jsem s ním spokojená. Zase jsem ho odstranila a chodba je vzdušnější. Já bych určitě chtěla celkem radikálně protřídit botník i šatník, ale asi se k tomu dostanu až v létě, kdy budu mít dovolenou.
    Měj se krásně,
    Hanka z blogu ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Hani, já se taky na takové to velké třídění chystám až v létě, kdy bude více času a hlavně budu mít po státnicích. :)

      Vymazat
  14. Vyzerá to skvelo! :) Máš talent na dekorovanie :) A Annabell je nádherná, som fanúšik :D

    OdpovědětVymazat
  15. ó můj bože, s tím bordelem to mám úplně stejně. Jakmile ty věci nemají své místo, je téměř jisté, že židle a postel budou zaházeny. :D Máš to doma krásně světlé, u mě je to pravý opak. Slunit se chodím jen na balkon, jinak žiju v temnotě. :D

    OdpovědětVymazat
  16. Z nějakého důvodu mě to v předhoczím komentáři nepřihlásilo a zdá se, že mi to nefunguje nai teď :/ pardon - Baryn https://metalovapacicka.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  17. Nádherná kočička!
    Botník by se mi moc líbil, ale máme s manželem velké tlapy a tak by se nám tam nevešly boty a taky naše chodba není příliš velká, máme botník udělaný v prostoru zaslepených dveří do ložnice.Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  18. Tvý reorganizace je skvělá, botník vypadá parádně... my máme takový nehezký kovový odkud boty doslova vypadávají a pak ten šedý "tácek" co máš i ty :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář!

Calistka. Theme by STS.