pondělí 20. června 2022

Jak oživit interiér s pomocí dřeva a živých rostlin

Vzdušný domov a místo, kde bych se cítila dobře je pro mě velmi důležité. Doma trávím značnou část dne, a to zejména z důvodu, že hodně využívám možnost práce z domova, právě proto se snažím svůj byt vybavit si prakticky, ale také tak abych se vždy cítila dobře a pohodlně. Každý máme svůj styl a každému se jistě líbí něco jiného, já bych vám dnes ovšem ráda představila svůj styl, který se skládá z hodně dřevěných prvků a také rostlin. Právě rostliny a dřevo patří mezi mé srdcové záležitosti. Rostliny mi totiž připomínají přírodu a dřevo, to je zkrátka mým srdcovým materiálem, který nic nenahradí!


Dřevěné bytové doplňky a květiny mohou oživit interiér a ovlivnit i vaše pocity během dne. 


Podlaha z původních dřevěných parket

Jakmile jsem uviděla svůj nynější byt byly to právě parkety, do kterých jsem se ihned zamilovala. Ačkoliv renovace parket nepatří vůbec mezi levné záležitosti, výsledek, kdy jsou parkety hotovy a zrenovovány je zkrátka nádherný! Pokud tedy máte možnost a finanční prostředky rozhodně za sebe mohu parkety jako podlahovou krytinu doporučit. K parketám jsem se také snažila sladit i některé doplňky v mém bytě, ale o tom vám více prozradím v dalším odstavci.


Stolička pod květiny a němý sluha jako praktické doplňky

Květiny jsou mým velkým koníčkem, a tak je mám všude, kde to prostor a světelné podmínky dovolí. Často květiny dávám také na zem, zejména ty větší, ale v případě menších je potřeba mít je třeba na stoličce či jiném podstavci. Pokud hledáte hezkou dřevěnou stoličku, která vám může posloužit jako praktický pomocník, klasická stolička nebo právě podstavec na květinu pak vsaďte na jednoduchost ve formě hranaté stoličky, která má opravdu mnoho možností využití. Zajímavým nápadem jsou také dřevěné bedýnky, které stále častěji vídám v různých profesních interiérech. Do bedýnek lze samozřejmě uskladnit potraviny ve vaší spíži i jiné věci, ale také je lze otočit a postavit na ně třeba další květinu!


Když zrovna stoličku nevyužijete, může skvěle posloužit jako podstavec pod květináč.

Stolička je praktickým pomocníkem pro malé ženy i nejmenší děti. Zároveň vypadá velmi hezky a je opravdu stabilní. 


Dalším doplňkem, který je opět ze dřeva je můj nový kamarád „PAN PALEČEK“. :D Našeho němého sluhu jsme s přítelem skutečně pojmenovali jako PANA PALEČKA, a tak tohoto pomocníka využíváme k převěšování věcí, které se nám nechce uklízet nebo je nemá v danou chvíli význam uklízet (župan, pyžamo, oblečení po doma). Výhodou ovšem je, že když něco hledáme, jdeme často právě za PANEM PALEČKEM. Němý sluha je další věcí do domácnosti, kterou rozhodně člověk NUTNĚ nepotřebuje, pokud jí už ale má rozhodně je to lepším řešením než převěšování věcí přes židli či gauč.


Tento Kulkas Zamiolistý patří mezi mé oblíbené rostliny. Skvěle doplní interiér a péče o něj není nikterak složitá.

Oblečení by se nemělo povalovat ledabyle po celém bytě. Určete si proto jedno nebo dvě místa, kde oblečení budete odkládat. 

PAN PALEČEK podrží, co mu dáte... může vám tak pomoci i při věšení záclon či jiné běžné činnosti.


Květiny pro oživení vzduchu, ale také skvělý pocit

Příroda, les, hory, voda, horské potoky či rozlehlé přehrady a jezera mám moc ráda a v přírodě se vždy cítím skvěle. Část z ní si chci uchovat i doma a možná právě proto mám tak ráda domácí rostliny… věděli jste, že vlastně žádná květina není úplně domácí?!

Mezi mé oblíbené patří zejména zelené rostliny s bohatými listy, a i já jsem podlehla třeba kouzlo krásných MONSTER či oblíbenému KULKASU, který zvládne i trochu horší zacházení. Doma mám ovšem celou řadu dalších rostlin od klasických FIALEK po POTHOS či klasický LOPATKOVEC nebo léčivý a velmi voňavý RÝMOVNÍK. Pár svých kytiček jsem vám tentokrát promítla i do fotografií i v tomto článku a třeba vám na téma pokojových rostlin jednou připravím celý článek!


Květiny jsou nádherným bytovým doplňkem. Samy ovšem vyžadují také velkou péči a pozornost. Starost o ně někdy opravdu není jednoduchá.

Simulace nohou při rutinní práci, ale také aktivním dni

Pokud i vy patříte k lidem, které trápí plochonozí nebo neustálé studené ruce a nohy pak sáhněte po stimulujících míčcích a dalších pomůckách, které vám s prokrvením i procvičením nohou mohou pomoci. Sama doma mám celou řadu různých pomůcek mezi mé nejoblíbenější ovšem patří dřevěnýmasážní strojek na chodidla. Tento strojek lze nechat také na zakázku vyzdobit fotografií či gravírováním, takže klidně mohu doporučit i jako TIP na dárek pro babičku či dědu. 


Masážní válečky mám hned ve dvou verzích. Oba jsou skvělé a mám je moc ráda, jak pro běžné masáže nohou, tak stimulaci nohy jako takové (cvičení plochých nohou).


Já sama mám tuto masážní pomůcku pod pracovním stolem, kde trávím svou pracovní dobu. Váleček ovšem používám také po dni, kdy mě bolí z delší chůze namáhané plosky nohou (ano, plochonozí je opravdu někdy docela oříšek…). Ačkoliv se jedná o věc, kterou já osobně používám doma, věřím, že jí mnozí uvítají také k letnímu posezení na zahradě či třeba balkonu. A proč jsem i tento masážní strojek začlenila sem do tohoto článku? Protože se jedná nejen o praktickou věc, ale také velmi stylovou. Provedení ze dřeva je velmi hezké a kvalitní a masáž pro vaše nožky je opravdu velmi příjemná a uvolňující!


Jaký je váš nejoblíbenější materiál, který využíváte k dekorování své domácnosti? Jak to máte s dřevem a květinami v bytě a domě vy?

17 komentářů

  1. Máš to doma moc hezké! Také se mi moc líbí dřevo. Na poznávačku jsem se učila pokojovky a mamka mi za splnění koupila fikus :). Je super rozšířit si obzory i tímto směrem :) doma už další fikusy máme - pryžodárný a malolistý, potom kolopejky, orchideje, monstery, dracény a Toulitku :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dřevo je úžasná věc, u nás v domečku bude dominovat :)

    OdpovědětVymazat
  3. Dřevěných věcí v bytě moc nemám, zato kytek spousty. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Dřevo je prostě dřevo ! Bez kytek si bydlení nedovedu představit.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Je to moc krásné. Dřevo se mi líbí. A květiny taky. Domov se snažím zútulňovat pomocí květin :-) A stojan na oblečení jsem měla tento, ale nelíbilo se mi to. Koupila jsem bambusový žebříček na oblečení a je to skvělý :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nad žebříkem jsem také hodně přemýšlela, ale hledala jsem pro jistotu něco více stabilního, co by se nemuselo vrtat nebo podobně. :)

      Vymazat
  6. Líbí se mi tvůj styl, já také miluji dřevěný styl a doplňky :). A kytičky mám ráda, jen se jim u mě moc nedaří :D.

    OdpovědětVymazat
  7. My máme květin hodně, ale stará se o ně přítel, já jim moc nerozumím a umírají, jediné co, tak bylinky a aloe mi jde. :) Co se týká dřeva, tak dřevěný nábytek mám moc ráda i doplňky, neničí se tak rychle a jsou kvalitní, ale skrze cenu máme hodně plastových věcí.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  8. Dřvo jako nábytek mám moc ráda, ovšem v posledních letech jsme se ho rozhodli vyměnit za trochu jiné materiály protože už to chtělo tak nějak změnu. Nicméně nevylučuji, že se k němu brzo zase vrátíme

    OdpovědětVymazat
  9. Květiny dokážou hodně změnit interiér. Mi vždy přijde takový světlejší a vzdušnější. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Moc krásné, dřevo doma máme, ale z rostlin jen kaktus a ještě je hodně vysoko, naše kočky všechno okusují a mě navíc vždy všechno umře, až na ten kaktus, tak už radši žádné rostliny nekupuji :D

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  11. Dřěvěné doplňky a nábytek v interiéru je nádherný, moc se mi líbí ten odstín, který máš doma - vypadá to krásně! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji! :) Odstín je na fotografiích ještě o něco světlejší. :)

      Vymazat
  12. Já se omlouvám, ale jen z fotky jsou ty parkety nádherný 🤣. Nádherná barva, a dobře se na ně kouká. Já takhle dřevo v bytě moc nemám. Trochu mě to mrzí. Ale snažím se to mít aspoň na dekoracích 😍.

    Jo a kromě dřeva, mám taky hrozně ráda sklo a kov 😍.

    MOJE PRVNÍ KOREJSKÁ KOSMETIKA 🎁 (FIRST IMPRESSION&JAK OBJEDNAT&NEPLATIT CLO) | STYLEVANA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prokoukla jsi mě! Jsem MILOVNÍKEM parket, někde mám lino, ale někde jsem si je chtěla zachovat. Je to sice hrozně náročné na údržbu, ale pro mě je to NÁDHERA! :) Jinak také mám ráda sklo a kov a třeba další přírodní materiál jako KÁMEN atd.

      Vymazat
  13. To je něco, co mi nikdy nešlo. Simíkům jsem vždycky vyzdobila byt kytkami od sklepa po půdu, protože prostě miluju zeleň, ale do reálného bytu to tak zakomponovat neumím. :/ Hlavně ty velké se tam nevejdou, malé zapadnou... a nenáročné na světlo nejsou tak výrazné... a náročné na světlo mi zdechnou, protože máme byt tmavý. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy jsou květiny kapitola sama o sobě. To co doma nezvládám, tak beru do KANCELÁŘE a tam se tomu daří... :D

      Vymazat

Děkuji za váš komentář!

Calistka. Theme by STS.