středa 19. ledna 2022

Sonické zubní kartáčky – jak vybrat ten pravý a jaký je můj nový zubní kartáček s nabíjecí sklenicí?

Pokud můj blog sledujete již delší dobu jistě vás dnešním článkem nepřekvapím. Dnes bude totiž řeč opět o ústní hygieně a příslušenství, které k ní potřebujete. Kromě toho, že si opět povíme nějaké základní informace o elektrických kartáčcích vám představím také můj nový sonický elektrický zubní kartáček s nabíjecí sklenicí.


Proč právě sonický kartáček?

Sonické zubní kartáčky patří na trhu mezi jedny z nejlepších. Řadí se mezi ty, které jsou vhodné pro většinu zubů i dásní, jsou totiž velmi šetrné, ale i přesto velmi efektivní. Pomocí sonických kartáčků lze snadno dosáhnout perfektně vyčištěných zubů, a to i přesto pokud vás trápí citlivost zubů či dásní.


Samotný kartáček je velmi elegantní a součástí balení je i koženkové pouzdro v bílé barvě. Černá hlavice kartáčku je nově zakoupená, původně v balení byly jiné typy hlavic - v hezké bílé barvě. Tato černá hlavice také není vůbec špatná a mohu jí doporučit. 
Tělo kartáčku je velmi kvalitně provedeno a vydrží i pády, bohužel i můj kartáček už párkrát letěl z poličky. Tělo má dvě tlačítka - tlačítko na vypnutí/zapnutí a tlačítko na volbu režimu. Režimy jsou podsvíceny a tak na této fotografii nejdou zcela vidět.

Jak vybrat ten pravý?

Výběr sonického kartáčku není vůbec jednoduchý. Na trhu totiž najdete mnoho značek a druhů. Já jsem zastáncem klasiky a již po několikáté jsem vsadila na známou značku Philips.  Na trhu ovšem najdete i mnoho dalších značek jako například Oral-B, Curaprox… vybírat můžete podle kritérii jako počet rotací kartáčků, stupně intenzity, režimy čištění a další. Volba vůbec není snadná a já vám rozhodně nebudu tvrdit, že je, protože i já sama při výběru nového kartáčku trávím vždy mnoho času. Navíc si přiznejme, že investice do tohoto zboží není zrovna malá. Pořízení kvalitního sonického kartáčku je otázkou tisíců. Za sebe ovšem mohu říci, že sonické kartáčky mi neskutečně vyhovují, a tak rozhodně doporučuji všem, kteří přemýšlí o jejich pořízení, aby se investice nebáli, je to totiž vklad do vašeho zdraví – zdraví zubů, dásní a úst. Pokud se teprve na kvalitní sonický kartáček díváte nemusíte hned koukat na nejdražší modely, vyzkoušejte prvně levnější modely a zjistěte, co od kartáčku vlastně požadujete.


Katáček má elegantní nabíjecí sklenici, kterou lze využívat také jako stojánek, máte tedy tři možnosti skladování kartáčku - samostatně (jen tak), ve sklenici, v pouzdru. 


Jak jsem si vybrala zubní kartáček já a jak ho zatím hodnotím?

Jak už jsem na začátku článku zmínila nejsem v elektrických kartáčcích zrovna nováček. Testování nových modelů, různých druhů hlavic a čisticích režimů je téměř mým koníčkem. Asi před měsícem jsem si nově pořídila Sonicare 9300 DiamondClean Smart HX9903/03 (sonický elektrický zubní kartáček s nabíjecí sklenicí) a opravdu to nebyla zrovna levná záležitost, ale jak už jsem psala do zdraví by se vždy mělo investovat a jelikož nemohu sehnat nyní zubaře jsou odkázaná právě na co nejlepší péči o zuby a pravidelnou dentální hygienu. I tento fakt, že nedostatek zubařů je nyní velkým tématem bych ráda všem, kteří třeba čtou tento článek přiblížila to, že se můžeme návštěvě u zubaře někdy také vyhnout nebo tam alespoň jít s pocitem, že jsme pro svůj chrup udělali to nejlepší.


Pod sklenicí je stojánek, který zajišťuje nabíjení. Sklenice se jednoduše na stříbrný talířek položí a lze nabíjet (připojení do zásuvky).
Sklenice i pouzdro vypadá velmi krásně. Já jsem si kartáček kupovala kvůli sklenici, kterou nakonec až tolik nevyužívám...

Nabíjecí sklenice – frajeřinka, která vyžaduje opatrnost

Osobně jsem na tento nový kartáček přecházela z již dost vysokého modelu od stejnojmenné značky. Rozdíl proto nebyl asi tak velký, jako kdybych kartáček měnila z nějakého levnějšího (oba kartáčky pro srovnání na fotografiích). Abych k vám byla upřímná i já jsem detailista a baví mě hračky… nejrůznější… a zubní kartáček hračka prostě pro mě je! :D Proto jsem neodolala a vybrala jsem si model s nabíjecí sklenicí, a právě tou i v dnešní recenzi začnu, protože je mi jasné, že každého zajímá, jak to vlastně funguje! Tento typ nabíjení mi přišel naprosto skvělým nápadem, nyní jsem názor drobně přehodnotila a mohu říci, že je to super na oko, hezky se na to kouká, ale pokud nemáte v koupelně zásuvku a spoustu prostoru (stejně jako já) pak tento způsob uskladnění a dobíjení zároveň není úplně ideál. Nabíjecí sklenice je skleněná a vypadá velmi luxusně, připomíná sklenici na whisky. Nicméně pokud do ní kartáček vložíme buďte opatrní, uložení kartáčku v nižší sklenici jako je tato není úplně stabilní. Kromě sklenice je součástí balení i stojánek, kterým lze kartáček stejným způsobem nabíjet.


Skvělou vlastností kartáčku je také tlakový senzor, pokud tedy příliš při čištění tlačíte, kartáček vás upozorní. Mobilní aplikace je něco na víc a je jen na vás zda si k ní najdete cestu či nikoliv.

Sonicare DiamondClean 9500 Smart HX9924/07 kartáček s 5 režimy a mobilní aplikací

Můj předchozí kartáček měl tři režimy čistění, a i s nimi jsem si bohatě vystačila a můžu říci, že jsem měla svůj oblíbený režim, který jsem měnila jen málo. U nového zubního kartáčku mám nyní režimů pět a zatím si je všechny velmi užívám! Byť mám kartáček doma už poměrně dlouho, stále mě baví režimy zkoušet, testovat a přepínat. Rozhodně je potřeba vše vyzkoušet a každý uživatel si musí přijít na své. Svůj režim, svůj styl a v neposlední řadě svou hlavici kartáčku. Sama jsem měla možnost vyzkoušet hlavic již mnoho a mohu potvrdit, že než najdete svou oblíbenou hlavici rozhodně to trvá. Samotné tělo kartáčku je pouze motorem, ale věc, která čistí je hlavice, a i ta je důležitá (ale o tom třeba někdy v příštím článku).


Pokud vás hned na první pohled zaujala kromě nabíjecí sklenice také aplikace, pak jsme na tom stejně, ale já už mohu říci jedno. Rozhodně nikdy nekupujte nic jen proto jakou to má aplikaci a proto, že se věc snadno ovládá přes mobilní telefon. Když jsem aplikaci stáhla a vyzkoušela stálo mě to poměrně dost nervů, a to i přesto, že jsem technicky zdatná jsem aplikaci nakonec zamítla a rozhodně jí nepoužívám. Brala bych tuto aplikaci jen jako další benefit kartáčku, ale upřímně se přiznám, že mě používání mobilního telefonu u čištění zubů rozhodně nebaví a neláká…


Součástí kartáčků je i cestovní pouzdro, které vypadá velmi elegantně a prakticky. Já pouzdro ke kartáčku využívám velmi často při služebních cestách, dovolených atd. proto je toto pro mě dalším bonusem za který jsem ráda. Bílou barvu a koženku bych ovšem možná vyměnila za jiný materiál, který se nebude tolik špinit, ale zatím mám vše naštěstí čisté!

 

Jaký kartáček používáte vy a jaká je vaše zkušenost s oscilačními kartáčky?

14 komentářů

  1. To je šílené, jaké všechny vymoženosti dnes už existují :D. Já používám kartáčky Curaprox a jsem s nimi spokojená :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jsou super o tom žádná a také je sem tam koupím a prostřídám to, ale stále mám pocit, že je pro mě čištění el. kartáčkem takové příjemnější a efektivnější, mám pocit, že mám zuby více vyčištěné a neodfláknu to během minuty, čekám než kartáček sám vypne (je tam časovač). :)

      Vymazat
  2. Nemám s těmito kartáčky zkušenosti, ale všichni si je chválí - třeba se k němu taky jednou dostanu. :))

    OdpovědětVymazat
  3. Nabíjecí sklenice, tak to čučim!:D Taky miluju tyhle hračičky:D

    OdpovědětVymazat
  4. Já chtěla taky kartáček od Philips, cenově teda dost dražší, ale nakonec jsem si koupila nějaký obyčejný. Jsem spokojená a už bych neměnila. Vlastně to byl můj cíl pro rok 2021 - koupit si sonický kartáček :-D

    OdpovědětVymazat
  5. Já používám curaprox, ale od Philips mám zubní sprchu a je super :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  6. Sonický kartáčky jsou nej, ale já prostě miluju velvet verzi od Curaproxu a nemůžu od něj odejít :D. Ale jinak sonický jsou skvělý naprosto pro každého :).

    Jinak škoda, že ta sklenice není úplně stabilní, vypadá to bezvadně :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sklenice je docela OK, spíše ten kartáček v ní moc nedrží... přijde mi to takové trošku nebezpečné a není to stabilní jako celek nu.

      Vymazat
  7. Elektrický kartáček jsem nikdy nepoužívala (možná chvíli jako dítě?), používám klasické (bambusové s extra soft štětinkami) a jsem s nimi spokojená. Ale chápu výhody těch elektrických, třeba jednou zakoupím... :)

    OdpovědětVymazat
  8. Já měla předtím klasický elektrický a popravdě řečeno se to se sonickým nedá vůbec srovnávat. Tohle je vážně super. Dostala jsem ho od mamky a nemůžu si vynachválit. Čištění zubů s běžným kartáčkem mě vůbec nebaví, navíc mě brzy bolí ruka, protože mám pocit, že musím hrozně tlačit, čímž si ničím nejen kartáček, ale i zuby. Takže tahle varianta mi pomohla ke správnějšímu a delšímu čištění. :) Co se ale týče investice tak s tím úplně nevím. Já mám za pár stovek z Lidlu už druhý a jsem naprosto spokojená. S těmi dražšími nevidím vůbec rozdíl ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to já rozdíl vidím. Ten kvalitnější kartáček jsem vždy měla X let a vydržel by ještě déle, kdybych nepřešla na další model. Pak jsem někomu dala ten, co jsem již nepoužívala (samozřejmě jen to tělo toho kartáčku).
      Jinak rozdíl bude asi hlavně v počtu kmintů, tlakovém senzoru a různých režimech. Třeba u tohoto kartáčku je už i APLIKACE, ale ta mě až tolik nepohltila. :)

      Vymazat
    2. Každopádně Lidl má boží věci, takže věřím, že i jejich kartáček bude moc dobrý. :) Možná po něm ze zvědavosti mrknu alespoň na parametry ať mám přehled.
      Z Lidlu kupuji hodně vybavení do kuchyně a také musím konstatovat velkou spokojenost!

      Vymazat
  9. Já jsem zatím na manuálních kartáčcích :) Ale k Vánocům přítel koupil zubní sprchu, tak jsme teď začali používat tu. Elektrický kartáček jsem zkoušela jednou a moc mi to nevyhovovalo, tak třeba časem si k němu najdu cestu :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  10. Hustý, tak o tom jsem ještě neslyšela.. kartáček se sklenicí. :D Já mám jen obyčejný oral b, ale určitě časem ho chystám obměnit za něco lepšího. :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář!

Calistka. Theme by STS.