pondělí 13. února 2023

Ložnice místnost, která otevírá možnosti vaši fantazii

Když jsem přemýšlela, jak pojmout dnešní článek říkala jsem si, že bude nejjednodušší vás pustit do mého soukromí, a to rovnou do místnosti, která je pro mě velmi osobní. Tou místnosti je ložnice, ve které tedy netrávím tolik času, nicméně je pro mě velmi důležité abychom se v ní i s partnerem cítili vždy velmi dobře.


Kvalitní matrace, lůžkoviny, ale také povlečení

Vždy jsem se ráda dobře vyspala, a proto na každého apeluji, aby si pořídil zejména kvalitní matrace. Ty naše jsou poměrně hrubé a spíše tvrdší, nicméně jsem s nimi velmi spokojena a rozhodně bych neměnila. Stejně jako kvalita matrací je pro mě důležitá kvalita polštářů, ta už je ovšem na preferencích každého jednotlivce. Někdo volí více polštářů, někdo naopak méně. Sama patřím mezi lidi, kteří mají pouze jeden menší ergonomický polštář.


Pokud stejně jako já máte rádi přírodu, pak pochopíte i můj výběr nového povlečení o které bych se s vámi dnes také ráda podělila. Právě povlečení totiž kouzlí mnohdy vizuál celé místnosti. Tentokrát jsem sáhla po zelené barvě, kterou ve výbavě ještě nemám, navíc má povlečení motivy květin, které mám velmi ráda. Celé povlečení působí velmi jarně, což se v těchto dnech, kdy je sluníčka poměrně málo a počasí je stále ještě chladné určitě hodí… jaro přijď! Kromě samotného motivu je pro mě velmi důležitý materiál, ze kterého je povlečení vyrobeno, tentokrát jsem vsadila na 100 % bavlněný satén od značky Bonami Selection. Bavlněný satén by měl být materiál, který je velmi prodyšný a velmi dobře také pohlcuje vlhkost, tedy například pot. Při prvním kontaktu jsem se materiálu mírně obávala, a to zejména proto, že mi přišel chladivý. Opak je ovšem pravdou, po vyprání a usušení je materiál velmi jemný a příjemný.





Ložnicové doplňky dle vašeho stylu

Ložnici jsem záměrně nikdy doplňky nevybavovala, čas sám ukázal, co si do ní chceme dát a stále jsou to zejména různé druhy osvětlení a dekorací, které vyvolávají klid a pocit relaxace. Pár z nich jsem Vám proto nafotila. V ložnici se ovšem vyhýbám většímu množství doplňků, na které by mohl zbytečně sedat prach či podobně. Mojí nejoblíbenější dekorací v ložnici je Buddha, který drží svíčku (tu sice moc často nezapaluji), ale i přesto je pro mě symbolem klidu a míru. Velmi ráda si ovšem každý večer zapnu svou solnou lampu, kterou mám přímo na nočním stolku. Často se u tohoto intimního světla také odličuji nebo krémuji či provádím další večerní rutinu. Solné lampy mám velmi ráda a mám jich doma několik, považuji je nejen za velmi příjemné, uklidňující a intimní osvětlení, ale přisuzuje se jim také účinek odpařování soli.



Květiny v ložnici ANO či NE?

Také si kladete otázku, zda by v ložnici měli být květiny? I já jsem se s tímto dotazem velmi dlouho prala, nakonec jsem došla závěru, že pár květin, které nejsou jedovaté by v ložnici vadit nemusely. Nakonec mám proto v ložnici například své oblíbené rýmovníky. Jsou velmi nenásilné, vypadají hezky a přirozeně a jejich vůně zejména při promnutí listů je pro mě velmi příjemná! Pokud přemýšlíte i nad dalšími květinami, které jsou vhodné do ložnice můžete mrknout například po Levanduli, břečťanu nebo také Aloe Vera. Obecně se o některých květinách tvrdí, že čistí vzduch od škodlivin, právě ty jsou vhodné tedy do ložnice. Vyhnout byste se pak měli naopak třeba Orchidejím či vyloženě jedovatým květinám, v ložnici se také nedoporučuje pěstovat třeba kaktusy.


Ranní větrání, osvěžení ložnice a stlaní lůžkovin.

Kdysi jsem někde četla, že právě ustlaná postel je po ránu velmi důležitá. Pro mě ustlaná postel zahajuje první činnost dne, která má svůj význam a vím, že den zahájím co nejefektivněji. Ačkoliv se celý den ne vždy vydařím vím, že se večer vrátím do ložnice, kde mě bude čekat ustlaná ložnice. Stlaní nemusí být dokonalé a zabrat vám nutně 20 minut hned po ránu, je ovšem důležité do ložnice vpustit vzduch a provzdušnit také peřinu a polštáře. Nezapomínejte proto pravidelně větrat a alespoň trochu ráno peřiny připravit k večernímu ulehnutí. Jako mé malé doporučení můžete využít také éterické oleje či vonné spreje na lůžkoviny, osobně mám ráda zejména eukalyptové a další svěží přírodní vůně. Sprej používám jen velmi decentně na peřinu, někdy také na záclonu (volím zejména spreje či osvěžovače s přírodním složením).

 

A jakou ložnici máte vy? Co v ložnici považujete za základ všeho a co by podle vás nemělo v ložnici nikdy chybět?

20 komentářů

  1. O těch květinách jsem to vůbec netušila. Děkuju za informace! Naštěstí máme v ložnici avokádo a bonsaj, tak to by snad neměl být problém. Tvůj článek mi nemile připomněl, že bych měla převléct :D Že bych zvolila povlečení s monsterami?

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Po povlečení s monsterami také už velmi dlouho pokukuji, určitě pak dej vědět, jaké jsi nakonec vybrala!

      Vymazat
  2. Povlečení a solná lampa se mi moc líbí :).

    OdpovědětVymazat
  3. Já ložnici nemám vůbec podle svých představ, což ostatně platí i o zbytku bytu. Postupně se snažím o změny, ale příteli se moc nechce, takže všechno trvá mnohem déle, než by muselo ;)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem s ložnicí spokojená, sice bych asi pořídila ještě pár obrazů. Prioritou byla jedna velká matrace a francouzská přikrývka, a to je splněno. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Vybrala jsi moc hezké povlečení, moc se mi líbí 😊. V naší ložnici nesmí chybět květiny a nějaká decentní světýlka, které mám moc ráda. Máme tu i lávovou lampu, která na mě působí velice relaxačně a ráda ji pozoruji 😊.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Po lávové lampě jsem hrozně toužila jako dítě. :) Stále se mi to líbí a pozorovat to v noci musí být super relax!

      Vymazat
  6. To povlečení je moc hezký, taky by se mi do ložnice líbilo :)

    OdpovědětVymazat
  7. Za mě nesmí chybět pohodlná postel a lampička s tlumeným světlem, povlečení mám ráda jednoduché, v poslední době spíše jednobarevné :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  8. Ložnice je náš ráj, tu si hodně piplám :-) Teď si chci pořídit nové povlečení. Jinak solnou lampu chci už taky delší dobu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně doporučuji. Je to velmi příjemné a tlumené světlo. :)

      Vymazat
  9. Ani nevíš, jak já už se těším, až se s přítelem na podzim (snad) už přestěhujeme do nového, koupíme novou postel a kvalitní matrace! :D Máš naprostou pravdu, že matrace je základ kvalitního spánku. Pořádně si ložnici vypiplám k obrazu svému. No už se nemůžu dočkat. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak držím palce. :) Určitě připrav také článek, ráda se pak inspiruji!

      Vymazat
  10. To povlečení je naprosto úžasný! Já mám jedno nádherné se zimní krajinou od Matějovského ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Co v ložnici naprosto miluju tak je nové a svěží povlečení..miluju ten pocit čerstvě vypraného ložního prádla. :) A když zmiňuješ rýmovník, sama ho doma mám a to téměř vedle postele. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůni vypraného povlečení mám také moc ráda! :)

      Vymazat
  12. Povlečení se mi moc nelíbí. Květiny jsou na mě moc velké. Mám jinak ráda tmavší barvy na povlečení i prostěradle. Ve světovém se mi nespí moc dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zase povětšinou volím povlečení i prostěradlo světlejších barev, takto tmavé mám poprvé a je to pro mě hodně velký nezvyk. :D :)

      Vymazat
  13. Miluji různé povlečení, na stole u postele mám svůj oltář. 🦇

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář!

Calistka. Theme by STS.