čtvrtek 12. května 2022

O tom, jak pečovat o své duševní zdraví, cítit se dobře a užít si relaxaci

Chcete do svého života přivést trochu klidu a pohody? Pak jsem pro vás připravila článek o tom, co radost, klid a vnitřní balance pomáhá udržovat mně. Mám pro vás celou řadu tipů, ale také zajímavých produktů, které vám pomohou při relaxaci, meditaci, ale třeba také aktivním cvičení či uzdravování vašeho já. A nebojte… rozhodně se nejedná o žádný šílený ezo článek!


Oleje patří nejen do aroma lampy, ale také do koupele (vždy si předem ověřte zda je daný olej vhodný i pro koupel a může být v kontaktu s kůží). Do vany kápněte vždy ovšem jen pár kapiček. 

Mezi mé oblíbené vůně patří zejména ty přírodní DŘEVITÉ. Jako další mám ovšem v lásce také levanduli, tea tree a jako Vánoční vůni mohu doporučit třeba také JABLKO A SKOŘICI.

Relaxace s nádechem vonných olejů – eukalypt, smrk či jiná vůně dle vaší nálady

Vůně domova dělá mnohé a já si jí velmi ráda zpříjemňuji svíčkami, vonnými vosky, ale nejvíce vonnými oleji. Doma mám celou řadu vůni, které různé střídám a stále zkouším nové a měním také značky, protože i u těch se oleje liší. Mezi mého nejnovějšího favorita patří jednoznačně Eukalyptový olej, který jsem si oblíbila zejména v období COVIDU. Eukalypt je nejen velmi osvěžující, ale má také podporovat dezinfekční účinky a zároveň je velmi příjemný pro mou nosní sliznici (často se trápím s ucpaným nosem). Kromě toho, že oleje krásně voní většina z nich se kape do aroma lampiček společně s vodou, ta následně při hoření svíčky uvolňuje vůni a také zvlhčuje prostředí, což je pro mě balzám na naprosté uvolnění nosu, ale také celého ducha. Mezi mé další oblíbené oleje patří například borovice (také velmi osvěžující a čistá přírodní vůně), levandule (uklidnění) či také známý tea tree (dezinfekce). Nově jsem ale vyzkoušela také esenciální olej Smrk, který se doporučuje zejména na dýchací nebo močové cesty.

Většinu olejů mám ráda zejména také proto, že spousta z nich se dá použít i do vany (vždy si ověřte, že je právě váš olej vhodný pro kontakt s kůží, nezapomínejte, že do koupele patří opravdu jen pár kapiček). Vana s vůní přírodních olejů je mým velkým relaxem a ráda si jí dopřeji po náročném cvičení, těžkém dni v práci či jen tak, když mám potřebu se zahřát.


Solné lampy jsou nádherným a velmi praktickým doplňkem do bytu i kanceláře. V pozadí většiny fotek můžete vidět spoustu kytiček, ty jsou mou závislosti a mám jich doma opravdu spoustu.

Doma jich mám několik a to jak ve formě lamp, tak svícnu. Líbí se mi netypické tvary a to, jak je každá lampa rozdílná a zcela jiná. 

A takto nádherný pohled to je, když lampy svítí. Jejich světlo je neskutečně uklidňující a při večerní relaxaci si ho nedovedu odpustit. Každá lampa propouští světlo trochu jinak a tak je originalita každé zaručena.


Solné lampy jako stylový doplněk i uklidňující prvek ve vašem domově

Chcete zútulnit domov, ale zároveň se vyhnout lapačům prachu? Pak vsaďte stejně jako já na praktické a přenádherné solné lampy. Jejich vzhled je neskutečný a večerní romantika, relaxace, meditace je při nich rozhodně zaručena. Doma jich mám hned několik a nedám na ně dopustit. Solné lampy jsou na elektřinu, ale lze je také sehnat ve formě svícnu a vkládat do nich klasické čajové svíčky, a i v tomto případě vypadají moc hezky. Solnou lampičku si také oblíbila moje babička, takže jí mohu doporučit i jako velmi pěkný a praktický dárek.


Tato aroma lampa mě zaujala zejména svým vzhledem! Jedná se o velmi křehkou keramiku, takže při manipulaci dbejte opatrnosti. Já si tohoto krasavce vezmu nejspíše do práce, protože i svou kancelář bych si ráda vybavila v tomto duchu.

A takto krásně BUDDHA vypadá, když se do něj vloží svíčka. Pod víčkem nahoře je voda s vonným olejem.

Meditační karty jsem si pořídila před týdnem, ale zatím jsem je tedy celé neprostudovala. Byť jsem si zprvu myslela, že si každý den přečtu jednu kartu, ale asi to nakonec přečtu vše najednou!

Meditace a relaxace jsou činnosti, které se každý musí naučit sám... a ano i relaxace může být činnost, kterou se někteří musí učit dlouhodobě.

Pár zajímavých knih, které se chystám brzy číst. Jsou zejména edukační, inspirativní a hloubavé... většina z nich se navíc zabývají tématy, které mě nyní velmi zajímají.

Buddha jako bytost dokonalé realizace – meditace a cvičení jógy

Často cvičím jógu a v posledních dnech se snažím alespoň občas také meditovat. V horní části článku jsem vám představila svou zálibu v esenciálních olejích, díky jejich častému užívání mám doma také několik různých aroma lamp a když jsem viděla tuto, nemohla jsem zkrátka odolat. Aromalampa Buddhova hlava mě zaujala hned na prvním pohled už jen tím, že má uzavřené horní odpařování, což se zejména pokud máte domácí mazlíčky (kočku) může hodit. Lampa vypadá navíc opravdu kouzelně a do mého interiéru s tématikou klidu, míru, jógy úplně zapadá. Když je večer celá lampa je krásně prosvětlena čajovou svíčkou, jedná se o tenkou keramiku, která krásně světlo propustí. Večerní relaxaci, tak mohu určitě zaručit.


UPOZORNĚNÍ: Než lampičku začnete používat, odlepte ze spodní strany samolepku s EAN kódem. Bohužel jsem si jí nevšimla a udělala mi flek od černé barvy na nábytku. Při manipulaci s lampou dbejte opatrnosti, jedná se o velmi křehkou věc, která opravdu při hoření čajové svíčky teplá, proto myslete na to, že víčko i další části lampy mohou být teplé. Jediné, co bych lampičce BUDDHA vytkla je opravdu velmi plytká část na vodu, ta by měla být rozhodně více hlubší a to zejména z praktických důvodů.


Kromě toho je pro mě velmi důležitá edukace nejen v józe, ale také dalších mentálních stránkách. Vyfotila jsem vám, proto také seznam knih, na které se v nejbližší době (léto) chystám. Většina z nich je zaměřena na témata zdraví, ezoterika a podobně.


Tento kalendář mám již mnoho let a upřímně už ho skoro nevyužívám. I tak vím, že je pro mě obrovským přínosem na něj koukat, inspiruje mě. 

Tyhle čaje musíte vyzkoušet! Zelený čaj piji každé ráno a bílý dle chuti. Od této firmy mám čaje zcela poprvé a jsem maximálně nadšená, rozhodně si koupím v budoucnu i další této značky. 

Čaje mají dokonalé balení a v obalu najdete ještě krásnou omalovánku. Rozhodně jsou to ty nejlepší sáčkové čaje, které jsem za poslední dobu pila

Čaje aneb pohlazení pro vaše vnitřní já

Stále mám pocit, že jsem nedospěla… ptáte se proč? Protože kávu u mě uvidíte tak jednou za měsíc, čajík mám ovšem několikrát denně! Mezi mé nejnovější přibyly i dva čaje značky English Tea Shop. Na ráno mám nejraději čaj zelený a v průběhu dne již nepohrnu čajem bílým nebo černým, rozhodně vše držím v mezích, a to doporučuji i vám, protože i čaj může být někdy zrádný. Zvláště pak pokud se jedná o čaje zelené, bílé, černé nebo bylinkové. Ovocným čajům jsem zatím na chuť nepřišla a pravděpodobně ani nepřijdu.


Tento článek byl pro mě malým souhrnem mého trochu éterického já. Byť vás mohu ujistit, že jsem zcela normální… ale myslím, že každý si najde to své kouzlo bytí, relaxace třeba i edukace a cvičení v něčem. Zde je pár mých malých tipů, které vám mohou pomoci najít váš vnitřní klid.

 

A jak to s relaxací, fyzickým, a především duševním zdravím máte vy? Co na vás zabírá a na co nedáte dopustit?

15 komentářů

  1. Pro mě eukalyptus, levandule a solná = správná relaxace.
    English Tea Shop je dobrá značka (právě piji) a ke psrávné relaxaci patří dobrý čaj. A také ho piji několikrát denně, prostě nad čaj není :)

    OdpovědětVymazat
  2. Momentálně mi na relax stačí zalézt do postele a nic nedělat. :D Poslední dva týdny jsem po práci strašně utahaná.

    OdpovědětVymazat
  3. Já poslední dobou relaxuji s knihou. Nicméně nějaká svíčka či esenciální oleje jsou taky skvělá relaxace!

    OdpovědětVymazat
  4. Super tipy! Vonné oleje jsou skvělé, také je využívám. Jako příjemný relax mám ráda i procházky v přírodě, kde si člověk skvěle pročistí hlavu :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já myslím, že velice relaxační jsou třeba i pěny do koupele. Nebo nějaká klidná hudba, kterou má člověk rád. Někdy zase člověk relaxuje při seriálu nebo knihy. Na tom nesejde. Nejdůležitější je ale během relaxace nemyslet na práci. A to je někdy těžké.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto s tebou souhlasím, klidná meditační hudba (nebo klidně i řízená meditace) jsou také skvělými bojovníky proti stresu. Vonné pěny do koupele nebo soli mám také moc ráda.
      Odpoutat se od myšlenek na běžný život a práci je velmi těžké a opravdu se to člověk někdy musí naučit.

      Vymazat
  6. Tohle teda není vůbec mé téma, ale obdivuji, že to někomu fakt pomáhá. Já si koupila kdysi aroma lampičku, protože se mi děsně líbila a zapadalo mi krásně do vybavení pokoje, ale jestli jsem si do ní dala vosk a svíčku jednou nebo dvakrát, tak je to hodně. :D Solný lampy se mi líbí tak maximálně někde ve wellness, doma si to vůbec neumím představit jako hezký doplněk. A toho Buddhu teda už vůbec ne. Kýčovka naprostá. Ale každý máme samozřejmě jiný vkus. :)
    Asi se vůbec tady na ten jóga styl života neumím naladit. Jóga mě celkem baví, ale spíš kvůli protažení těla a tak jednou za týden maximálně. Meditovat neumím vůbec. :D Zkoušela jsem už spoustu videí, abych to nějak navodila, ale zkrátka u toho přemýšlím nad vším užitečnějším, co bych místo toho mohla dělat. Rozhodně ale věřím, že se tyhle všechny tipy můžou na odbourání stresu hodit. Jenom na mě to nějak nefunguje. Kdo ví, co dělám špatně. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, naprosto respektuji. :) Tento styl se každému asi zamlouvat nemusí. Děkuji za názor.

      Vymazat
  7. Tyto články mám ráda :-) Já sice nemedituji, ale ráda pečuji o své duševní zdraví. Mám doma solný kámen na svíčku, ale strašně moc si přeji solnou lampu a klidně ve větším ( i když nevím, zda něco takového dělají). Ráda používám esenciální oleje, svíčky a zkrátka cokoliv, co ve mně vyvolá dobrou, krásnou energii a náladu :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Krásně napsaný článek, myslím že se hodí, zvláště teď v těch posledních letech, co se pořád něco děje a stresu akorát tak přibývá. Aroma lampičku nemám, ale máme doma takové ty aroma tyčinky, i když ty bych si třeba do pokoje nedávala, na to jsou příliš silné. Víc mě vždy uklidňovaly voňavé svíčky, ale hlavně pak instrumentální hudba. Právě si často na YouTube pouštím meditační hudbu, případně i "guided meditation" nebo "guided hypnosis" videa, i když to většinou dělám schválně před spaním (jinak mívám problémy se spánkem a tohle mi pomáhá usnout). Nemedituju úplně v tom slova smyslu (na druhou stranu, pro každého bude "meditace" asi znamenat něco trochu jiného), ale před tím spaním mě to dokáže většinou pěkně uvolnit.

    OdpovědětVymazat
  9. Skvelý článok. Ja nemeditujem ani nič podobné ale cítim že to proste potrebujem len pri 5 deťoch sa to nedá. Ale už 16 ide priateľ preč, tak deťom nastavím starý režím spánku o 21 a už budem môcť znova meditovať a tak. Len si musím ešte kúpiť nejakú lampičku, pretože oleje mám ale lampu alebo difuzér ee :D

    AKO KOMBINOVAŤ FARBY PODĽA OSVALDOVÉHO KRUHU?

    OdpovědětVymazat
  10. Moc pěkně napsaný článek, já se snažím meditovat vždy před spaním, krásně mě to uklidní :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  11. Vonné oleje, aroma lampy a další relaxační věci si umím užívat vždy spíše během podzimu a během léta na ně nemám ani pomyšlení, ale je to moc fajn vypnout takto hlavu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím. Já mám olejíčky ráda i během letních dní a to zejména ty osvěžující, které jsou přírodní nebo citrusové.

      Vymazat

Děkuji za váš komentář!

Calistka. Theme by STS.