čtvrtek 17. prosince 2020

Kouzlo starých vybydlených bytů

Díky práci svého přítele jsem měla v posledních dnech možnost nahlédnout do opuštěných bytů. Některé byly prázdné měsíce a některé dokonce 10 let, a to se přitom nachází byty v domech, kde běžně bydlí lidé. Byty jsou ve velmi prestižní lokalitě města a nyní čekají na rekonstrukci. Díky tomu, že jsem měla tuto možnost projít tyto byty se svým partnerem jsme si oba zavzpomínali na staré časy. Mnohé doplňky ve mně totiž vyvolaly dávku vzpomínek, jak to vypadalo například u babičky.


Právě kvůli vzpomínkám a zachování nějaké památky jsem se rozhodla, že se s vámi podělíme o fotky těchto pro mě velmi krásných bytů. Ačkoliv v některých bylo trošku špinavo, krásné parkety slunné prostory nebo také opravdu stará koupelna nebo toaleta má prostě své jedinečné kouzlo.


Fotografie (nebyly nikterak upravovány) do tohoto článku mi poskytl přítel.


Velmi dlouho jsem přemýšlela, jak tento článek pojmout a zda k němu připravit delší povídání. V závěru jsem ovšem usoudila, že vůbec není potřeba slov a ve fotografiích si najde každý to své.


Tato kuchyň patří mezi ty modernější, které jsme viděli, ale i přesto mě velmi zaujal dřevěný obklad kolem kuchyně a horní obklad z kachlí.


Co říkáte na design této koupelny? 

Tomu říkám chodba! Nádherná a velmi prostorná chodba byla krásným srdcem velkého bytu (myslím, že 4+1). Všimněte si velmi zajímavého lustu v podobě dřevěné lucerny.



DŘEVO! Jak já to miluji! Není to nádhera? Pokud můžu vždy si vyberu původní podlahy jako jsou parkety než umělou krytinu. Zde je viditelný naprosto nádherné stav podlahy!


Na tomto bytě jsem se osobně podívat bohužel nebyla. Když jsem ovšem uviděla fotografii této nádherně zdobené kuchyně ihned jsem věděla, že se o tu krásu s vámi musím podělit!


A jak vypadají parkety, kterým chybí lakování? Přesně takto!




Magické, že? Nádherné tapety, které své stáří ukazují ještě více díky místům, kde měl dříve někdo pověšené obrázky. Tento byt o rozloze 2+1 mě uchvátil nejvíce.

Co k tomu říci? Parkety! Ty já zkrátka miluji a tyto malé mě naprosto uchvátily. Byť je pod parketami asfalt jsou naprosto nádherné. Po rekonstrukci je ovšem zakryjí plovoucí podlahy.



Ačkoliv se může tato koupelna zdát trochu děsivá opak je pravdou. Koupelna byla ve velmi udržovaném stavu. Pokud tedy někdy předem odsoudíte původní stav může to být škoda, protože i původní koupelna z 90 let může být udržovaná a vyzdobená dětskými samolepkami. :D


Na starých bytech mě velmi zaujaly parkety, které naprosto miluji. Zároveň mě některé byty překvapily svou koupelnou a také kuchyní, která byla zkrátka velmi kouzelná. Při otevření skříněk nebo šuplíčku jsem doslova cítila staré recepty našich babiček a prababiček! Nejkrásnější bytem pro mě byl jednoznačně byt, kde byly zachovány růžové a žluté tapety.

Všechny byty na fotografiích (celkem jsou v článku zveřejněny fotky z 5 bytů) nyní projdou rekonstrukcí a již brzy přivítají nové nájemníky.


A jak vnímáte staré byty vy? Volíte spíše moderní design nebo si umíte představit zachování a zrestaurování některých starších kousků?

8 komentářů

  1. Na mě staré neobydlené byty působí spíše depresivně ;) Jinak mi ale starší byty nevadí, sama v nich víceméně celý život žiju :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  2. Je pravda, že starší byty na mě takto také působí. Mají své kouzlo! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Určite majú takéto staré byty a staré kúsky svoje kúzlo, ale asi by som radšej pre bývanie uprednostnila niečo modernejšie :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
  4. Já to moc nemusím, staré byty mám ráda, ale normálně obydlené, jinak mi to připadá spíše smutné. Ale staré domy miluji, sama jsem vždy bydlela v bytě, který si pamatuje svoje, žádný panelák, stejně jako teď, máme byt v hooodně starém domě a je to super, silné zdi, vysoké stropy :) má to pro mě kouzlo.

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  5. Mně je z vybydlených bytů vždycky dost úzko, taky proto se nerada stěhuji - když jsem poprvé přišla do našeho nového bytu, do těch prázdných prostor s bílými bezútěšnými stěnami, první, co jsem udělala, bylo, že jsem objednala malíře, aby to aspoň trochu zútulnili a dali tomu nějaký domácí šmrnc a mně pocit, že jsem nevlezla do cizí krypty :D

    OdpovědětVymazat
  6. Taky miluju parkety. Ideálně, pokud jsou ještě v kombinaci s dvoukřídlými dveřmi. :) Jinak ty koupelny a kuchyně... už nějakou dobu procházím reality a mnohdy u toho člověk nestačí koukat. Dokonce existují byty, které mají sprchový kout vedle sporáku. To si nedovedu představit.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář!

Calistka. Theme by STS.