pátek 20. listopadu 2020

Co mi dala kniha "Tajemství mentálního tréninku"?

V poslední době nemám zrovna příliš čtecí období a pokud sáhnu po knížce je to většinou nějaká vzdělávací nebo sebe rozvojová literatura. Právě z tohoto důvodu bych vám dnes ráda představila knihu „Tajemství mentálního tréninku“ a přidala pár poznatků, které mi utkvěly v paměti.


Kniha je určena všem, kteří se chtějí věnovat mentálnímu tréninku a pracovat na svém mentálním zdraví. Pokud se ptáte, jak zvládnout strach, být emočně odolnější nebo více vytrvalí v práci mohu vám knihu jedině doporučit. Právě z tohoto důvodu jsem si jí pořídila i já. I přesto, že jsem o mentálním tréninku nikdy příliš nevěděla spoustu věcí jsem praktikovala (vize, psaní cílů, dýchání, meditace) i tak pokládám za velmi důležité se nadále rozvíjet a učit novým věcem obzvláště ve směru mentální odolnosti a vyrovnanosti.

 



Pár praktik nebo možná lépe řečeno rad, které mi utkvěly v paměti

  • Ovládněte svůj strach, zklidněte se a dostaňte znovu situaci pod kontrolu.
  • Dýchejte zhluboka a pravidelně, kontrolujte svůj dech a soustřeďte se na něj.
  • Naučte se ovládat svůj hněv a využijte jeho sílu ve váš prospěch, proměňte hněv v pohon, který vás bude motivovat a hnát dále. Nenechte se hněvem ovládat.
  • Relaxace, meditace a spolupráce těla a mysli je velmi důležitá.
  • Probuďte v sobě svůj POZITIVNÍ vnitřní dialog.
  • Plánujte a stanovte si cíle, kterých chcete dosáhnout. Stále si cíle připomínejte (mějte je na očích např. napsané na nástěnce) a myslete na jejich úspěšné dokončení. U cílů vždy stanovte jasný termín jejich splnění.
  • Splněním cílů nic nekoneční ba naopak začíná, pracujte a trénujte ještě tvrději! Stanovte si další cíle, které vás posunou dále.

 

Níže jsem si sepsala pár cílů, které bych ráda splnila do konce tohoto roku a pak cíle na další rok.


Cíle, které bych ráda splnila do konce roku 2020

Cíle na rok 2021

Začít (zase) pravidelně cvičit

Dokončit úspěšně bakalářské studium

Dokončit další místnost v bytě

Přihlásit se a začít studovat navazující studium

Sjednotit podklady pro svou BP práci

Pravidelně se učit anglický jazyk (přihlásit se na kurz, domluvit si soukromé lekce)

Jíst pravidelně a zdravě

Pravidelně cvičit a jíst zdravě

Rozšířit si povědomí o COPYWRTINGU a e-commerce

Rozšířit si povědomí o psychologii a farmacii (kurzy, školení, samostatné studium)

Pravidelně fotit – zlepšovat se, učit se

Pravidelně fotit – zlepšovat se, učit se

 

Rozšířit podnikání, získat novou klientelu (copywriting, e-shop specializace)

 

Posunout se kariérně v práci

 

Máte rádi knihy o seberozvoji? Jaké jsou vaše cíle a co je pro vás klíčové u mentálního tréninku?

5 komentářů

  1. Držím palce, ať své cíle zvládneš a dotáhneš zdárně do konce! Jinak děkuji za moc příjemné shrnutí. Přesně o tyhle věci - o propojení těla a mysli se teď čím dál tím více začínám zajímat. :)

    Listy snů I Listy pohybu

    OdpovědětVymazat
  2. To jsou pěkné rady, co ti z knížky utkvěly v paměti. Někdy není vážně jednoduché se naladit na tu správnou vlnu :) Držím palce se splněním cílů, hlavně ať se ti daří ve škole!

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tuhle knížku si určitě přečtu! :) Zaujala mě hned podle názvu a mám moc ráda tuhle zajímavou vzdělávací literaturu. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Také nemám teď zrovna čtecí období a sahám ráda na seberozvojové knihy :). Moc pěkné cíle, některé mám podobné, a to např. dokončit bakalářské studium :D.

    OdpovědětVymazat
  5. Přiznám se, že na seberozvojové knížky musím mít náladu a v poslední době ji moc nemám :D Leží mi doma 4 dohody, ale ještě jsem ji neotevřela. BP a státnice také byly moje letošní hlavní cíle :D + naučit se šít, na čemž pořád pracuju :) Uvidíme, co si stanovím příští rok.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář!

Calistka. Theme by STS.